حضور فعال بانک‌ها در ساخت"مسکن" علاوه بر تنظیم بازار باعث اشتغال‌زایی خواهد شد

حضور فعال بانک‌ها در ساخت"مسکن" علاوه بر تنظیم بازار باعث اشتغال‌زایی خواهد شد

http://www.bananews.ir/لاهوتی گفت: بانک‌ها برای بهبود وضعیت مسکن با محدودیت منابع روبه‌رو هستند که برای حل آن می‌توانند با منبعی تحت عنوان منبع سرمایه از بخش مسکن حمایت کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس درباره نقش بانک‌ها در بازار مسکن گفت: نقش بانک‌ها و تصمیمات آنها در تغییر نرخ ارز و بهره بر بازار مسکن بی‌تأثیر نخواهد بود و بانک‌ها با سیاست‌گذاری‌های درست و برنامه‌های بلندمدت می‌توانند به تولید مسکن کمک کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۴ درصد از اشتغال کشور در بخش مسکن است اگر بانک‌ها در حوزه مسکن حضور فعال‌تری داشته باشند علاوه بر کاهش قیمت مسکن در اشتغال‌زایی نیز مؤثر خواهند بود.

این نماینده مجلس عنوان کرد: در این خصوص باید گفت که بانک‌ها برای بهبود شرایط مسکن و ارائه تسهیلات با محدودیت منابع روبه‌رو هستند که برای حل آن می‌توانند منابعی را تحت عنوان منبع افزایش سرمایه، از دولت از بخش مسکن نیز حمایت کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در شرایط فعلی که بانک‌ها با معوقات بانکی روبه‌رو هستند لازم است که بانک‌ها همکاری‌های لازم را داشته باشند تا با ایجاد گردش مالی شرایط هم به نفع خودشان و هم به نفع اقتصاد ملی باشد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر تسهیلاتی که به بخش مسکن مهر پرداخت شد اقساط آن به عنوان بدهی دولت به بانک مرکزی برمی‌گردد و به اعتقاد من بانک‌ها می‌توانند این اقساط را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند تا در بازار مسکن اثر مثبتی داشته باشند.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات