لزوم صرفه‌جویی مصرف انرژی در ساخت‌وسازها

لزوم صرفه‌جویی مصرف انرژی در ساخت‌وسازها

http://www.bananews.ir/در ساخت و سازها به صرفه‌جویی در مصرف انرژی توجه و دقت لازم را نداریم و چون قیمت انرژی در کشورمان پایین است میزان زیادی از آن هدر می‌رود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،محمدمهدی مافی - بازرس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان تهران - با بیان این‌که مصرف انرژی فقط در ماده ۱۹ قانون ملی مقررات ساختمان مطرح است، تصریح کرد: باید به مصرف انرژی در ساختمان‌ها و روند ساخت و ساز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

بازرس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان تهران افزود: مصرف انرژی در دو مرحله در ساختمان مد نظر است؛ یکی مرحله ساخت و دیگری میزان مصرف بعد از به پایان رسیدن ساختمان است.

وی با بیان اینکه باید میزان مصرف انرژی در طول ساخت یک ساختمان کنترل شود، تاکید کرد: در کشور به دلیل قیمت پایین اقلام انرژی، کنترلی برای مصرف انرژی چه در طول ساخت ساختمان‌ها و چه بعد از ساخت آن وجود ندارد.

مافی تاکید کرد: مسئله‌ای که در حال حاضر مد نظر نیست مصرف انرژی در طول ساخت ساختمان‌هااست؛ بدین معنی که باید بتوانیم مسیر طول ساخت یک ساختمان را با کمترین میزان مصرف انرژی پیش ببریم.

همچنین در این باره رضا حیدریون، معاون فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران معتقد است: مبحث ۱۹ ساخت‌وساز که اشاره به میزان مصرف انرژی دارد، مغفول مانده اما با اقداماتی که در اواخر سال گذشته صورت گرفته مبحث به صورت جدی‌تر پیگیری می‌شود که امیدواریم با ادامه این روند آمار قابل توجهی از اجرای این مبحث برای ساختمان‌های در حال ساخت در تهران ارائه کنیم.

به عقیده وی برای ذخیره انرژی در ساخت‌وساز ساختمان یک گام به جلو رفته‌ایم و باید فرآیند استفاده از محصولات و مسائل ساختمانی به صورت صحیح مورد استفاده قرار گیرد.

 

ایسنا

    نظرات