زمان طلایی خرید خانه فرا رسید

زمان طلایی خرید خانه فرا رسید

http://www.bananews.ir/تجربه تاریخی ما نشان می دهد خریداران فرصت‌های مناسب در بازار از دست می‌دهند به این امید که بتوانند ارزان‌تر خرید کنند ولی اکنون بهترین زمان برای خرید خانه است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،مجتبی بیگدلی رییس انجمن انبوه‌سازان کشور،درباره وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: در حال حاضر آرامش قبل از طوفان در بازار حاکم است و یخ بازار رو به آب شدن است و بدین ترتیب بازار رو به رونق هر چه بیشتر پیش خواهد رفت.

 

وی تاکید کرد:‌در حال حاضر وضعیت طلایی برای خریداران بوجود آمده وبهترین موقعیت برای خرید است.

بیگدلی خاطرنشان کرد: تجربه تاریخی ما نشان می دهد خریداران فرصت‌های مناسب در بازار از دست می‌دهند به این امید که بتوانند ارزان‌تر خرید کنند و زمانی که قیمت‌ها رو به افزایش می رود به سمت بازار هجوم می‌آورند.

رییس انجمن انبوه‌سازان کشور با اشاره به این‌که هجوم یکباره به سمت بازار وضعیت را متلاطم می‌کند، تاکید کرد:‌ در حال حاضر بهترین وضعیت برای خریداران حاکم است.

وی در ادامه درباره وظایف دولت در این بخش گفت: جنجال‌هایی که در دولت قبل دراین زمینه به وجود آمد منجر به رکود در بازار مسکن شد اما متاسفانه دولت جدید هم در حال حاضر حساسیت لازم را در این بخش ندارد به طوری که اعتقادی به مسکن مهر هم ندارد.

بیگدلی تاکید کرد: طرح‌هایی از سوی دولت جدید مانند مسکن امید، حمایتی و ویژه مطرح شده در صورتی که هنوز هیچ اقدامی برای اجرایی شدن طرح‌ها صورت نگرفت.

وی با بیان این‌که امسال با سونامی افزایش قیمت در بخش مسکن مواجه خواهیم بود، تاکید کرد: این روند از اواسط سال رو به رشد خواهد رفت.

رییس انجمن انبوه‌سازان کشور تاکید کرد:‌ بدین ترتیب ماه‌های پیش رو طلایی‌ترین زمان برای خریداران مسکن است چرا که می‌تواند با بهترین شرایط تخفیف خرید خود را انجام دهند.

وی با بیان این‌که بعد از افزایش قیمت حامل‌های انرژی و اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها قیمت مصالح افزایشی چشمگیری داشته است، تصریح کرد: از این به بعد هزینه ساخت ساختمان‌ها افزایش دارد به طوری که همه ساختمان‌ها گران‌تر ساخته خواهند شد.

بیگدلی در ادامه به فروشندگان بازار مسکن توصیه کرد روندی که در حال حاضر در بازار پیش گرفته‌اند را ادامه دهند و تا آنجایی که می توانند مراعات را نسبت به خریداران در نظر داشته باشند.

دبیر کل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور خاطرنشان کرد: سازندگان دراین بخش نباید منتظر اقدام خاصی از سوی دولت باشند واز آنجایی که نام گذاری امسال با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده و صنعت ساختمان بیشترین اشتغالزایی را در پیشبرد صنعت کشور دارد از سازندگان دراین بازار تقاضا می‌کنم پول‌هایشان را در بازارهای دیگر خرج نکنند چرا که خروجی این بخش می‌تواند به اشتغال و کارآفرینی در کشور کمک کند و اقتصاد کشور را به سمت تولید هر چه بیشتر پیش ببرد.

بیگدلی با بیان این‌که صنعت ساختمان ۷۰ درصد اشتغال کشور را تشکیل می‌دهد و ۱۲۰۰ گروه شغلی نیز زیرمجموعه آن هستند تاکید کرد: امیدواریم که کارشناسان دولتی و ارگان‌های مربوطه توجه لازم را به این بخش داشته باشند.

 

ایسنا

    نظرات