بخشی از منابع بانک‌ها باید به "نوسازی" شهرها تخصیص یابد

بخشی از منابع بانک‌ها باید به "نوسازی" شهرها تخصیص یابد

http://www.bananews.ir/عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: منابع بانک‌ها باید به نوسازی و بافت فرسوده شهرها هدایت شود، تا به خرید و فروش مسکن وارد نشده و سوداگری در بازار مسکن پدیدار نشود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،مجیدجلیل سرقلعه عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در صورتی که بانک‌ها با اعطای تسهیلات به بخش مسکن با سود کم وارد شوند، ساخت و ساز و عرضه افزایش می‌یابد و در نتیجه تورم در قیمت‌ها کنترل می‌شود.

نماینده لردگان در مجلس افزود: منابع بانک‌ها لازم است به نوسازی و بافت فرسوده شهرها هدایت شود، تا به خرید و فروش مسکن وارد نشده و سوداگری در بازار مسکن پدیدار نشود.

به گفته وی در صورتی که منابع به این سمت هدایت شود، موجب بروز تورم در بازار کاذب می‌شود.

سرقلعه تأکید کرد: منابع مالی بخش ساخت و ساز مسکن بایست از طریق اکثر بانک‌ها به مردم ارائه شود و فقط یک بانک موظف به ارائه این نوع تسهیلات نباشد.

این نماینده مجلس در خصوص تخصیص منابع بانک‌ها به بخش‌های مختلف مسکن گفت: بانک‌ها اولویت را به بخش خصوصی و انبوه سازانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند، بدهند تا عرضه افزایش و بافت فرسوده شهرها تغییر پیدا نکند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: با ورود بانک‌ها به ساخت و ساز مسکن و نوسازی شهرها، عرضه و تولید افزایش یافته و تورم در بخش مسکن کنترل می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات