پایین‌تر آمدن قیمت خانه از نرخ تورم

پایین‌تر آمدن قیمت خانه از نرخ تورم

http://www.bananews.ir/قیمت مسکن افزایش نداشته و روند بازار با شیب ملایمی پیش می‌رود و تغییرات قیمتی همراه و همگام با تورم است تا جایی که در بعضی مواقع از میزان تورم هم پایین‌تر شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،کیوان شادمان،اظهار کرد: بازار مسکن تناسب زیادی با تصمیم‌گیری‌های کلان دولتی دارد؛ به طوری که اگر قیمت‌ها در سطح کلان اقتصادی با تغییرات مواجه نشود در بازار مسکن نیز قیمت‌ها تغییر آنچنانی نخواهد داشت و همگام با شیب تورم پیش می‌رود.

وی با اشاره به این‌که به هیچ عنوان از جهش قیمتی سابق در بازار خبری نیست، تصریح کرد: تغییرات قیمتی همراه و همگام با تورم پیش می‌رود تا جایی که در بعضی مواقع از میزان تورم هم پایین‌تر است.

شادمان اظهار کرد: از آنجاکه از جهش‌های قیمتی قبل در این بازار خبری نیست خریداران می‌توانند با حوصله بیشتر به دنبال ملک مورد نظر خود با ساخت مناسب‌تر باشند تا بتوانند بیشترین بهره‌ را ببرند.

این کارشناس با بیان این‌که قیمت مسکن متاثر از سیستم دولتی و سیاست‌گذاری‌های کلان در کشور است، اظهار کرد: روند قیمت‌ها متناسب با قیمت دلار و مصالح پیش می‌رود و اگر بازار با همین روند پیش رود تغییرات ناگهانی در آن بوجود نخواهد آمد.

وی خاطر نشان کرد: اگر تغییرات در قوانین مخصوصا در شهرداری‌ها ایجاد نشود همچنان در یک بازار آرام پیش خواهیم رفت و حد متعادل از داد و ستد در آن وجود خواهد داشت.

شادمان به سازندگان و فروشندگان این بخش توصیه کرد: با توجه به متعادل شدن وضعیت بازار سعی کنند که ساختمان‌های بهتری بسازند تا در یک فضای رقابتی سالم پیش روند.

این کارشناس افزود: زمانی که بازار متشنج می‌شود سازنده‌ها فقط درصدد این هستند که ساختمان‌های خود را زودتر تمام کنند و با قیمت مورد نظرشان بفروشند و زمانی که بازار راکد است سازنده سرعت کار را پایین می‌آورد تا جایی که در بعضی مواقع از ادامه ساخت نیز صرف نظر می‌کند.

وی خاطر نشان کرد:‌ در بازار آرام حالت رقابتی متناسبی پیش می‌آید که تمام ساخت و سازها در زمان مشخصی انجام می‌ شود و رقابت کیفی هم در بازار پیش می‌آید.

 

ایسنا

    نظرات