افزایش تعداد صاحبخانه‌ها در سال جاری

افزایش تعداد صاحبخانه‌ها در سال جاری

http://www.bananews.ir/با توجه به بازگشت رونق در بازار مسکن، در اردیبهشت ماه معاملات مسکن بیش از ۵۷ درصد افزایش یافته که میزان خرید و فروش‌ها در این میان سهم بسزایی داشته و نسبت فروردین با رشد ۵۶ درصدی همراه شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،از ۲۲۸ هزار مورد معاملات منعقد شده در بخش مسکن در اردیبهشت ماه حدود ۱۵۰ هزار قرارداد مربوط به خرید و فروش خانه بوده که سهم بیش از ۶۵ درصدی را از کل معاملات داشته و نسبت به مدت زمان مشابه پارسال با رشد شش درصدی مواجه شده است.

همچنین در این ماه بیش از ۸۴ هزار نفر بیشتر از فروردین خانه‌دار شده‌اند.

براساس آمار ثیت شده در کمیسیون تخصصی املاک کشوری از ابتدای امسال تاکنون ۲۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر خانه خریده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ هزار مورد (۶٫۵ درصد) بیشتر شده است.

از سوی دیگر با توجه به اینکه معمولا فصل تابستان بیشترین میزان حجم خرید و فروش خانه را با خود به ارمغان می‌آورد و براساس پیش‌بینی‌های کارشناسان و دست اندرکاران این روند طی ماه‌های آتی ادامه خواهد داشت و به اوج خود می‌رسد.

همچنین طبق آمار کمیسیون تخصصی املاک کشوری از ۲۲۸ هزار مورد قرارداد منعقد شده در اردیبهشت بیش از ۸۰۰۰ مورد مربوط به قراردادهای پیش‌فروش خانه بوده که نسبت به فروردین با رشد ۶۲ درصدی و نسبت به مدت مشابه پارسال با رشد سه درصد همراه شده است.

کارشناسان بر این باورند هرچند قیمت‌های فعلی بازار مسکن بالاست اما نسبت به مدت اخیر به کف رسیده و اگر کسی قصد خرید خانه دارد اکنون زمان مناسبی برای خرید است.

 

ایسنا

    نظرات