عقبایی: نرخ "اجاره بها" افزایش نمی یابد/ مشاوران املاک :افزایش ۱۵ درصدی نرخ اجاره بها

عقبایی: نرخ "اجاره بها" افزایش نمی یابد/ مشاوران املاک :افزایش ۱۵ درصدی نرخ اجاره بها

http://www.bananews.ir/در حالی که عقبایی رئیس اتحادیه املاک استان تهران افزایش قیمت رهن و اجاره را تکذیب می کند بسیاری از مشاوران املاک خبراز بالا رفتن نرخ های اجاره را می دهند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،بسیاری از مشاوران املاک در آستانه فصل نقل انتقلات خبر از افزایش نرخ اجاره بها را می دهند این درحالی است که عقبایی رئیس اتحادیه املاک استان تهران به شدت مخالف بالا رفتن نرخ اجاره ورهن و این امر را تکذیب می کند.

 

براساس این گزارش حسام عقبایی رئیس اتحادیه املاک استان تهران، با تکذیب خبر افزایش نرخ اجاره‌ بها اظهار داشت: امسال شاهد افزایش نرخ مسکن نیستیم بنابراین نباید انتظار افزایش اجاره‌بها را داشته باشیم.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران، با بیان اینکه پیش‌بینی ما ثبات قیمت‌ها در شش ماهه اول امسال است ،گفت: به عقیده عده‌ای از مالکان مسکن که از طریق اجاره‌بها امرار معاش می‌کنند زمانی که شیب تورم نزولی شده انتظار دارند به همان میزان نرخ اجاره‌بها افزایش یابد که به هیچ عنوان منصفانه نیست.

عقبایی تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال فروشندگان و مالکان خودسرانه اقدام به افزایش نرخ‌ها کرده‌اند اما آنچه که در بازار معاملات رخ داد بر خلاف این موضوع و به هیچ وجه افزایشی نبود .

به گفته وی در کنار ثبات قیمت‌ها، حجم معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی داشته است.
براساس گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بازار مسکن در حال حاضر به دلیل منتشر نشدن قیمت ها با رکود مواجه شده است.

بر اساس این گزارش بازار رهن و اجاره مسکن بر خلاف بازار خرید وفروش مسکن که در این ایام پر رونق شده و رهن و اجاره به دلیل مشخص نبودن قیمت ها به نرخ های سال گذشته اجاره داده می شود.

گفتنی است : دولت قبل در آغاز فصل نقل و انتقال تلاش بسیاری برای کنترل نرخ اجاره بها با دستوری کردن اجاره بها می‌کرد این در حالی است که دولت جدید سعی کرد در ابتدا برنامه ای برای تطویل مدت اجاره واحدهای مسکونی در جهت حمایت از حقوق مستاجران، ایجاد کند .
براساس این گزارش ۸۹ هزار و ۹۷۴ تومان بیشترین مبلغ اجاره بهای ماهانه به علاوه ۳ درصد ودیعه پرداختی در پاییز ۹۲ برای اجاره یک متر مربع زیر بنای مسکونی در منطقه یک تهران و همچنین ۲ هزار و ۲۵۰ تومان کمترین مبلغ اجاره بهای ماهانه به علاوه ۳ درصد ودیعه پرداختی در پاییز ۹۲ برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی در منطقه ۲۰ تهران از سوی مرکز آمار اعلام شده است.

این ارقام نشان می‌دهد سال گذشته بیشترین اجاره‌بهای ماهانه یک آپارتمان مسکونی در منطقه یک معادل ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و کمترین نرخ اجاره نیز ۲۲۵ هزار تومان بوده است.

حال باید دید امسال که بسیاری از مسئولان کشور اعتقادی به افزایش نرخ اجاره بهاد ندارند میزان رهن و نرخ اجاره به چه میزان می رسد.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات