ورود افراد غیرحرفه‌ای به بخش ساخت‌وساز کشور/ استفاده از معماری ایران ، برای نسل امروز

ورود افراد غیرحرفه‌ای به بخش ساخت‌وساز کشور/ استفاده از معماری ایران ، برای نسل امروز

http://www.bananews.ir/پژمان گفت: نباید بگذاریم معماری اسلامی ما در تاریخ باقی بماند بلکه باید با تغییر و تحولات مهندسی و پیشرفت‌های علمی ، این نوع معماری‌ها را امروزه نیز استفاده کنیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،پژمان با بیان اینکه گذشتگان ما آثار بسیاری از خود به جای گذاشته‌اند گفت: آثار و بناهایی که از گذشته باقی مانده از نظر علمی و مهندسی نشانگر وضعیت اجتماعی و اقتصادی آن دوران‌ها است.

وی در ادامه افزود: ویژگی ممتاز این بناها معماری است که قابل عرضه بوده و دارای پشتوانه علمی بسیاری بوده است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: این بناها سازگاری کامل با طبیعت دارند و می‌توانند از تمامی مواهب طبیعی از جمله نور، آب و باد استفاده کند.

وی در ادامه یادآور شد: معماری این بناها درون‌گرا و معناگرا بوده و مقیاس‌های اساسی به طور کامل رعایت شده است.

رئیس سازمان زمین و مسکن در ادامه اظهار داشت: وجود عقاید و افکاری که مردم ایران از نظر اسلامی داشته‌اند باعث شده معماری ما دارای مقیاس انسانی باشد.

پژمان با اشاره به اینکه باید از وجود این معماری‌ها در حال حاضر نیز استفاده شود گفت: نباید بگذاریم معماری اسلامی ما در تاریخ باقی بماند بلکه باید با تغییر و تحولات مهندسی و پیشرفت‌های علمی از این نوع معماری‌ها را امروزه نیز استفاده کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: باید قادر باشیم فضاهای ممتاز و برجسته‌ای که به نشانه‌های قدرت کار معماری ایرانی است را به جامعه امروز ارائه کنیم.

پژمان با اشاره به اینکه در حال حاضر دچار آشفتگی بصری هستیم گفت: وجود کیفیت نازل در بخش ساخت‌وساز و ورود افراد غیرحرفه‌ای موجب ورود آسیب‌های بسیاری به بخش ساختمان‌سازی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: بررسی آسیب‌های ایجاد شده در بخش ساخت‌وساز در دستور کار معاونت شهرسازی قرار گرفته و با حوزه صنفی معماران و شهرسازان جسله‌ای در این خصوص برگزار شده است.

پژمان در ادامه خاطرنشان کرد: باید امروزه آثار ماندگاری در بخش معماری ایجاد کنیم که هم نسل امروز از آن استفاده کنند و آیندگان نیز بتوانند از وجود معماری ما لذت ببرند.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات