اعتبار تامین زیر ساخت مسکن مهر ۲۰۰ میلیارد تومان است

اعتبار تامین زیر ساخت مسکن مهر ۲۰۰ میلیارد تومان است

http://www.bananews.ir/قائم مقام وزیر نیرو در طرح مسکن مهر با بیان اینکه طبق دستور معاون اول رئیس جمهور برآورد اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل زیرساخت های مسکن مهر در کشور انجام شد، اظهارکرد: در این راستا کمیته سه جانبه ای متشکل از نمایندگان وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری تشکیل و جلساتی برای مسکن مهر ۳۱ استان تشکیل شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، محمدرضا امیرکمالی در نشست شورای مسکن استان هرمزگان افزود: براساس جمع بندی و برآورد هزینه صورت گرفته در مجموع تکمیل زیرساخت های مسکن مهر در کشور در سه بخش آب و فاضلاب و برق نیازمند پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که در استان هرمزگان نیز این رقم برای تکمیل زیرساخت ها ۵۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی اضافه کرد: قرار است این موارد در هیئت دولت نیز مطرح شود تا برای تامین منابع مالی تکمیل زیرساخت های مسکن مهر تصمیم گیری شود.

امیرکمالی در ادامه به مصوبه هیئت دولت برای کمک به طرح مسکن مهر اشاره کرد و بیان داشت: براساس طرحی که هم در دولت گذشته و هم در دولت فعلی مصوب شده وزارت راه و شهرسازی می تواند از محل امکانات خود همچون واگذاری املاک و اراضی و همچنین با استفاده از آورده مردم به تکمیل زیرساخت های مسکن مهر کمک کند که این مسئله باید به طور جدی در استان هرمزگان نیز پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت مالی دولت به گونه ای نیست که بتواند تمامی اعتبار مورد نیاز تکمیل زیرساخت ها در کوتاه ترین زمان تامین کند و بنابراین باید از سایر امکانات همچون امکانات وزارت راه و شهرسازی در این راستا استفاده کرد.

قائم مقام وزیر نیرو در طرح مسکن مهر اضافه کرد: برای تعیین قیمت های انشعاب آب و برق و فاضلاب نیز بخش مشترکین کمیته سه جانبه در حال برآورد قیمت است تا مشخص شود قیمت ها همچون گذشته برای سراسر کشور یکسان باشد یا در هر استان قیمت متفاوتی داشته باشیم.

امیرکمالی تصریح کرد: مجموع اعتبار ما در سال جاری در بخش زیرساخت های مسکن مهر ۲۰۰ میلیارد تومان است که باید علاوه بر آن از سایر امکانات نیز استفاده کنیم و در تخصیص اعتبارات نیز نگاه ویژه ای به استان هرمزگان خواهیم داشت.

 

ایسنا

    نظرات