برگزاری آزمون ورود به حرفه کاردانی/ ما وارد اختلاف خانوادگی "نظام مهندسی" و کاردانی نمی‌شویم

برگزاری آزمون ورود به حرفه کاردانی/ ما وارد اختلاف خانوادگی "نظام مهندسی" و کاردانی نمی‌شویم

http://www.bananews.ir/هوایی گفت: بزرگترین رقابت حرفه‌ای کشور که ورود به حرفه کاردانی و معماری تجربی است ۲۲ و ۲۳ خردادماه برگزار می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،هوایی مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان در نشست خبری خود با بیان اینکه آزمون‌های ورود به حرفه کاردانی و معماری تجربی در سطح سراسری کشور برگزار می‌شود گفت: این آزمون بزرگترین رقابت حرفه‌ای در سطح کشور و منطقه‌ای است.

وی در ادامه افزود: تقریباً حدود ۳۰۰ هزار نفر کنکوری در این آزمون مشارکت می‌کنند و برای هر آزمون ۱۵۰ هزار نفر داوطلب وجود دارد.

هوایی در ادامه اظهار داشت: این آزمون در روزهای پنج‌شنبه و جمعه مورخ ۲۲، ۲۳ خردادماه در ۷ رشته مهندسی کار و معماری تجربی برگزار می‌شود.

هوایی در ادامه یاد آور شد: این آزمون در ۷ رشته عمران، معماری، شهرسازی، نقشه‌برداری، برق، مکانیک و ترافیک برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان با بیان اینکه داوطلبان می‌توانستند از ۱۰ اسفندماه تا پایان فروردین ماه امسال در این آزمون ثبت نام کنند.

هوایی با اشاره به اینکه نکته متمایز این آزمون آن است که سوالات به صورت شخصی‌سازی طراحی شده است گفت: این آزمون کاملاً با سایر آزمون‌ها متفاوت است و سوالات برای هر داوطلب به صورت اختصاصی طراحی شده که این امر باعث شده امکان تخلف در آزمون به صفر برسد.

هوایی با اشاره به اینکه این آزمون در ۳۷ حزوه کشور برگزار می‌شود گفت : تهران با ۲۲ هزار داوطلب بزرگترین حوزه آزمون و ایرانشهر با ۱۳۵ داوطلب کوچکترین حوزه برگزاری این حوزه به شمار می‌رود.

هوایی در ادامه اظهار داشت: سوالات آزمون به صورت کاملاً محرمانه به حوزه‌ها انتقال داده می‌شود و سازمان سنجش در برگزاری این آزمون همکاری ویژه را انجام داده است.

وی در ادامه افزود: نتایج این آزمون در شهریورماه به داوطلبان اعلام می‌شود. داوطلبانی که ۵۰ درصد از نمره‌ آزمون را کسب کنند امکان قبولی را دارند.

هوایی با اشاره به اینکه کاردان‌های کشور می‌توانند در شهرهای زیر ۵۰ هزار و با بنیاد مسکن همکاری کنند گفت: سازمان کاردانی کشور بر طبق قانون حق فعالیت دارند و از سه سال گذشته مشارکت آنها در شهرهای کوچک و بنیاد مسکن افزایش یافته است.

وی در ادامه اظهار داشت: سازمان نظام کاردانی تشکل منظمی است و مشارکت وسیع این صنف در بحث نظارت ساخت و ساز بسیار بالا است.

هوایی با اشاره به اینکه تعداد مهندسان در کشور است و چندین برابر کاردان‌ها می‌باشد گفت: در کلان‌ شهرها تعداد طبقات ساختمان‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ طبقه است بنابراین برای ساخت و طراحی این ساختمان نیاز به مهندس با تجربه است.

هوایی در ادامه به افزایش کیفیت ساخت و ساز پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: کیفیت ساخت وساز پس از انقلاب بسیار رشد کرده است و میزان رعایت مقررات ملی ساختمان در حال حاضر به ۹۰ درصد رسیده است.

وی در ادامه افزود: سازمان نظام مهندسی به عنوان بزرگترین مجتمع مهندسی کشور کمک بسیاری در تربیت مهندسان با تجربه کرده است.

مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان در ادامه توضیح داد: متأسفانه میزان کیفیت مصالح ساختمانی در کشور با وجود رعایت قوانین مقررات بسیار پایین است و باید هر چه سریعتر برای افزایش کیفیت مصالح ساختمانی اقدامی انجام دهیم.

هوایی در ادامه خاطرنشان کرد: مقررات ملی ساختمان ۲۲ مبحث دارد که در سه سال گذشته ویرایش شده و نتایجی که طی تحقیقات بین‌المللی اعلام شده ایران را به سمت توسعه هدایت می‌کند.

 

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات