ابلاغ شرایط معامله مسکن مهر تا ابتدای تیرماه

ابلاغ شرایط معامله مسکن مهر تا ابتدای تیرماه

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه شهرسازی اعلام کرد:‌ شرایط خرید و فروش واحدهای مسکن مهر حداکثر تا پایان هفته جاری تصویب و ابلاغ خواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،محمد پژمان - رییس سازمان ملی زمین و مسکن - درباره نهایی شدن شرایط خرید و فروش واحدهای مسکن مهر اظهار کرد: در دستورالعمل جدید، خرید و فروش واحدهای مسکن مهر آزاد شده و کسانی که صاحب سند شده‌اند می‌توانند نسبت به فروش واحدهای خود اقدام کنند.

 

وی افزود:‌ در بحث خرید و فروش واحدهای مسکن مهر دو موضوع مهم مدنظر است؛ یکی اینکه سند اعیان در گرو بانک و سند عرصه دست سازمان ملی زمین و مسکن است و باید در این نحوه واگذاری‌های اسناد، شفاف‌سازی کامل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این موضوعات در جلسه‌ای که این هفته در وزارت راه و شهرسازی تشکیل می‌شود بررسی خواهد شد و نهایتا تا پایان هفته نهایی و اعلام می شود.

 طرح مسکن مهر به منظور خانه‌دار شدن دهک‌های ضعیف جامعه در دولت نهم در حاشیه شهرها اجرا شد و در قالب مالکیت ۹۹ ساله واحدهای مسکونی به متقاضیان واگذار شد اما این واحدها که تعداد آن دو میلیون و ۳۰۰ هزار مورد است از ابتدا خرید و فروششان ممنوع بود اما به دلیل رایج شدن خرید و فروش‌های غیر قانونی قرار شد معامله این واحدها آزاد باشد اما شرایط آن هنوز اعلام نشده است.

بر اساس آخرین دستورالعملی که در این زمینه به دفتر وزیر راه و شهرسازی ارائه شده، امکان نقل و انتقال واحد‌های مسکن مهر که پیشرفت بالای ۸۰ درصد دارند نیز فراهم شده است.

و در مواردی که پول‌ پرداخت شده اما واحد‌ها آماده تحویل نیستند امکان شرایط نقل و انتقال وجود ندارد.

این شرایط برای متقاضیانی که ۷۰ درصد وجه خود را پرداخت کرده‌اند و واحد‌های آماده بهره‌برداری دارند، صورت خواهد گرفت.

نریمان با بیان این‌که کسانی که واحدهایشان آماده‌ تحویل است، می‌توانند برای نقل و انتقالش برنامه‌ریزی کنند و این افراد با مراجعه به بانک مسکن می‌توانند بر اساس ضوابط ، جایگزین متقاضی اول شوند.

 

ایسنا

    نظرات