توقع فروشندگان ملک بالا نرود

توقع فروشندگان ملک بالا نرود

http://www.bananews.ir/افزایش مبلغ وام مسکن به میزان ۵۰ درصد از مبلغ یک واحد مسکونیتاثیر بسزایی در افزایش قدرت خرید مردم خواهد داشت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،محمد وطن‌پور - کارشناس مسکن - با بیان مطلب بالا اظهار کرد: افزایش مبلغ وام مسکن به قدرت خرید مردم کمک می‌کند اما ممکن است انتظارات فروشندگان را افزایش دهد؛ به طوری که احساس کنند با بالا رفتن قدرت خرید، می‌توانند قیمت‌هایشان را افزایش دهند؛ همان طور که افزایش میزان وام مسکن مطرح شد ناشی از جو روانی این قضیه، قیمت‌ها نیز افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به این‌که به طور کلی این طرح مثبت است، تصریح کرد: این روش برای خریداران روش مطمئنی است چراکه آن‌ها به جای پرداخت اجاره در طول سال‌های متمادی بدون آن که نهایتا برایشان نتیجه مثبتی داشته باشد با پرداخت اقساط این وام، می‌دانند که بعد از سال‌ها خانه‌دار می‌شوند.

وطن‌پور تاکید کرد: اصولا طرح‌هایی که منجر به توانمندی افراد جامعه شود بسیار مثبت است ولی این طرح‌ها معمولا اثرات جانبی هم دارد که باید کنترل شود.

این کارشناس با اشاره به این‌که این طرح‌ها قبل از اجرا شدن باید به صورت کامل بررسی شوند، افزود: پیاده کردن این طرح‌ها به جزئیاتش مربوط است و در آن صورت کارآیی‌اش مشخص می‌شود.

وی با بیان این‌که اکنون زمان مناسبی برای خرید مسکن است، تصریح کرد: در حال حاضر بازار در رکود به سر می‌برد بنابراین زمان مناسبی برای خریداران است.

این کارشناس افزود: امکان دارد با جلو رفتن زمان و در آغاز فصل پاییز، قیمت‌ها مقداری افزایش یابد چراکه به نظر می‌رسد سرمایه‌ها از بازار طلا، بورس و ارز خارج شود و به سمت بازار مسکن بازگردد که این مساله خود نیز موجب افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

 

ایسنا

    نظرات