باران در تهران، طوفان در زابل

باران در تهران، طوفان در زابل

http://www.bananews.ir/یک کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان وضعیت جوی کشور از بارش باران در ارتفاعات استان تهران و وقوع طوفان در زابل خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir فریبا گودرزی درباره شرایط جوی کشور گفت:‌ امروز با عبور موج‌های ضعیف از روی نوار شمالی کشورمان تا سه روز آینده برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل گاهی رگبار و رعد و برق داریم و در دامنه‌های البرز، استان زنجان با احتمال و برای ارتفاعات استان های تهران، ‌قزوین و البرز بارش‌های پراکنده را خواهیم داشت. در سواحل جنوبی دریای خزر استان‌های گیلان، مازندران و گلستان نیز گاهی رگبار باران و وزش باد را خواهیم داشت.

وی با اشاره با آغاز وزش بارهای ۱۲۰ روز افزود: برای جنوب کشور نیز در منطقه شمالی استان سیستان و بلوچستان و زابل طی سه روز آینده طوفان و گرد و غبار را خواهیم داشت که باعث کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد. این بادهای ۱۲۰ روزه، بخش‌های جنوبی از استان خراسان جنوبی را هم دربرمی‌گیرد.

به گفته گودرزی، امروز در غرب و جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشورمان نیز افزایش سرعت وزش باد را شاهد خواهیم بود که در این مناطق وزش باد همراه با گرد و غبار همراه خواهد بود. این شرایط سبب می‌شود بخش‌های مرکزی و نیمه شرقی خلیج فارس به سبب وزش بادهای شدید، مواج و طوفانی شوند.

گودرزی درباره هوای تهران نیز گفت: برای تهران آسمان کمی ابری و از بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد را شاهد خواهیم بود و همانطور که گفته شد احتمال بارش پراکنده در ارتفاعات استان تهران نیز پیش‌بینی می‌شود. دمای فعلی تهران ۲۳ درجه است و در طول روز نیز حداکثر دما به ۳۵ درجه می‌رسد .

 

ایسنا

    نظرات