راه‌اندازی کارخانه‌ی سیمان بیارجمند سبب رشد و توسعه‌ی منطقه

راه‌اندازی کارخانه‌ی سیمان بیارجمند سبب رشد و توسعه‌ی منطقه

http://www.bananews.ir/استاندار سمنان گفت: راه‌اندازی کارخانه‌ی سیمان بیارجمند سبب رشد و توسعه این منطقه می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir«محمد وکیلی» به اتفاق جمعی از مدیران استان در سفر به بخش بیارجمند شهرستان شاهرود در جلسه‌ی اعضای شوراهای شهر، بخش و روستاهای اطراف، شهرداران و تشکل‌های موثرین بیارجمند که نماینده‌ی مردم شهرستان‌های شاهرود، میامی، فرماندار شاهرود، امام جمعه و مسئولان بیارجمند حضور داشتند را راه‌اندازی کارخانه‌ی سیمان بیارجمند و اجرای پروژه‌های راهسازی را از اولویت‌های بخش بیارجمند برشمرد.

 

وی با اشاره به اینکه باید مرحله به مرحله این طرح‌ها و پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد راه دسترسی را یکی از محورهای توسعه برشمرد و افزود: با ایجاد راه‌های مناسب در محورهای این منطقه اقتصاد پایدار ایجاد می‌شود.

استاندار سمنان مسأله‌ی کارخانه سیمان را که ۴۰ هزار از اهالی سهامدار هستند یکی از مسائل مهم بیارجمند برشمرد و افزود: با راه‌اندازی این کارخانه مشکل اشتغال جوانان برطرف می‌شود و رشد و توسعه در بخش‌های مختلف ایجاد می‌شود و در این خصوص بر برطرف کردن مسائل و مشکلات کارخانه سیمان از سوی دستگاه‌ها و بانک‌ها و تلاش هیئت مدیره و مسئولان کارخانه تأکید کرد.

وی هم‌چنین هدف از سفر به این منطقه را دیدار با مردم و بررسی مسائل و مشکلات منطقه دانست و گفت: شماری از مسائل و مشکلات، نیازمند هماهنگی و پیگیری دستگاه‌های مرتبط دارد و در زمینه‌ی تأمین اعتبارات باید پیگیری شود.

استاندار سمنان هم‌چنین توسعه‌ی بخش معادن را در این منطقه مهم برشمرد و پیگیری دستگاه‌های محیط زیست، منابع طبیعی، صنعت، معدن و تجارت در خصوص ذخائر معادن مناطق حفاظت‌شده، را خواستار شد.

وکیلی افزود : کمیته‌ای برای بررسی همه جانبه و کامل معادن شهرستان شاهرود تشکیل و موضوع را بررسی کند.

وی با اشاره به بحث خشکسالی منطقه که مشکلات عدیده‌ای به دامداران و کشاورزان وارد کرده است، از دستگاه‌های عشائری، جهاد کشاورزی، تعاون روستایی، بانک کشاورزی خواست در زمینه‌ی تأمین علوفه، تأمین آب ارائه و تسهیلات بانکی اقدامات لازم را مبذول دارند.

استاندار سمنان هم‌چنین در این جلسه باتوجه به موضوعات و مطالب عنوان شده از سوی شوراهای اسلامی در زمینه‌ی گازرسانی به روستاهای اطراف، ایجاد اشتغال خانگی، وضعیت بهداشت و درمان، اجرای پروژه‌ی فرهنگی، هنری و بحث آبخیزداری دستورات لازم را به دستگاه‌های مرتبط ارائه داشتند.

 در این جلسه دکتر «جلالی» نماینده‌ی مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی هم بحث راه‌اندازی کارخانه‌ی سیمان بیارجمند را ازمسائل مهم برای اشتغالزایی جوانان برشمرد و افزود: همه‌ی دستگاه‌ها و نیروها تلاش کنند تا این پروژه‌ی مهم که تأثیر مهمی در توسعه و رونق اقتصادی منطقه دارد به بهره‌برداری برسد.

وی هم‌چنین توجه جدی به منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی توران را بعنوان یک منطقه مهم برای توسعه‌ی گردشگری و صنعت توریسم خواستار شد.

امام جمعه‌ی بیارجمند و فرماندار شاهرود و بخشدار بیارجمند و شماری از رؤسای شوراها و اقشار مختلف مردم در این جلسه که به مدت ۵ ساعت در سالن شهرداری بیارجمند تشکیل شده بود مسائل و مشکلات خودشان را عنوان کردند.

 در ادامه‌ی سفر استاندار سمنان به شهرستان شاهرود مسائل و مشکلات روستاهای سطوه، مهدی‌آباد و بیدستان بررسی شد.

در این جلسه استاندار سمنان در جمع اهالی این سه روستا سه مشکل اساسی این منطقه را بحث کم‌آبی، اشتغال و خشکسالی برشمرد و از دستگاه‌های مربوطه خواست با بررسی، مسائل و مشکلات اهالی را برطرف کنند.

«وکیلی» هم‌چنین دیدار با مردم و اهالی خوب این روستاها که مشکلات مختلفی در این منطقه محروم و کویری دارند بسیار ارزشمند برشمرد و جوانان این روستاها را امیدهای آینده این منطقه برای رشد و توسعه دانست.

وی هم‌چنین برطرف کردن مشکل آب، تأمین آرد، قنات کشاورزی و خانه‌های ساخته شده بنیاد مسکن در این روستاها توسط دستگاه‌های اجرایی را خواستار شد.

در این جلسه مسائل و مشکلات روستا توسط شوراها عنوان شد.

 

ایسنا

    نظرات