اخذ گواهی‌نامه و گذراندن دوره آموزشی "کارگران ساختمانی" الزامی است

اخذ گواهی‌نامه و گذراندن دوره آموزشی "کارگران ساختمانی" الزامی است

http://www.bananews.ir/آموزش کارگران و اخذ گواهی‌نامه جهت ارتقاء کیفیت ساخت‌وساز در استان خوزستان الزامی است در حالی که در بسیاری از استان‌ها این دو شاخصه اساسی مورد توجه نیست.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمرادعلی واهبی عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان خوزستان افزود: سازمان نطام مهندسی خوزستان کلاس‌های آموزشی برای کارگران برگزار می‌کند و افراد با مهارت و اخذ گواهی‌نامه می‌توانند به فعالیت خود بپردازند.
وی تصریح کرد: با توجه به آموزش و نظارتی که مهندسان در ساخت‌وساز دارند کیفیت مطلوب است اما باز هم بیشتر انتظار می‌رود.

 

واهبی خاطرنشان کرد: بهتر است مهندسان دارای قدرت بازدارندگی باشند و به طور مستقل با وزارت دادگستری و نیروی انتظامی در ارتباط باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف و کم‌کاری، مهندسان بتوانند در اسرع وقت جلوی ادامه فعالیت را بگیرند.

وی ابراز داشت: مدیریت یکپارچه مهندسان را تقویت می‌کند و در غیر این صورت مهندسان با عدم در اختیار گرفت قدرت بازدارندگی نمی‌توانند پاسخگوی تمامی معضلات باشند.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی خوزستان تصریح کرد: وضعیت مسکن اهواز نسبت به دو سال گذشته از رونق نسبی برخوردار است و ساخت‌وساز افزایش یافته است.

واهبی در مورد مسکن اجتماعی خاطرنشان کرد: مسکن اجتماعی چنانچه به درستی هزینه شود می‌تواند در تأمین مسکن اقشار آسیب‌پذیر بسیار تأثیرگذار باشد.

وی عنوان کرد: دولت باید کیفیت، استاندارد ساخت‌وساز مساکن اجتماعی را کنترل و بازرسی کند چرا که اگر مسکن اجتماعی با برنامه‌ریزی و کیفیت بیشتر تحویل داده شود تأثیر بسزایی در کاهش مشکلات جوانان خواهد داشت.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات