ثبات بازار "مسکن" در گرو افزایش تولید

ثبات بازار "مسکن" در گرو افزایش تولید

ثبات بازار خسروی گفت: برای حل مشکلات مسکن لازم است سیاست‌گذاری‌های مشخصی در این زمینه از طرف مسئولین صورت بگیرد در غیر این کاهش قیمت مسکن نخواهیم داشت.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمحمدرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس،درباره وضعیت قیمت مسکن در سال‌جاری گفت: درباره وضعیت مسکن تا زمانی که از طرف دولت تصمیمی قاطع گرفته نشود احتمال افزایش قیمت مسکن را خواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: موضوع دیگر در ارتباط با این مسئله، مسأله تولید مسکن است که متوقف بوده و دیگری سیاست‌گذاری بخش مسکن است .

این نماینده مجلس گفت: علاوه بر مسائل فوق موضوع تورم حاکم بر کشور است که با افزایش قیمت مصالح در نهایت بر قیمت تمام شده مسکن اثر می‌گذارد، ولی در شرایط فعلی تنها چیزی که باعث شد جلوی این تغییرات گرفته شود بحث تکمیل مسکن مهر است که در دستور کار بوده و بخشی از آن در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اما موضوعی که این روزها مطرح است مسأله معوقات بانکی است که بخشی از آن به صورت سرگردان در دست مردم است که این مسأله می‌تواند در بازارهای مختلف مخرب باشد که امیدواریم بازار مسکن جزء آنها نباشد.

وی ادامه داد: در هر صورت کل مجموعه دولت کلید حل معضل مسکن را در تصمیمات بانک مرکزی می‌بیند و با همکاری می توان در این حوزه شاهد تغییراتی در این زمینه باشیم.

وی درباره افزایش وام مسکن و تأثیر آن بر بازار گفت: افزایش وام مسکن در تعدیل بازار مسکن چندان تأثیرگذار نیست چون سود آن بالاست همه افراد توانایی پرداخت آن را ندارند، گشایش مسکن در تولید مسکن است که دولت باید در بخش تولید وارد شود و از اختیارات حاکمیتی در این بخش استفاده کند در غیر این صورت معضل مسکن همچنان پابرجا خواهد بود.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات