عدم هماهنگی دستگاه‌ها برای مقابله با ویلاسازی‌های غیرمجاز/ کمیسیون ماده ۹۹ نظارت کند

عدم هماهنگی دستگاه‌ها برای مقابله با ویلاسازی‌های غیرمجاز/ کمیسیون ماده ۹۹ نظارت کند

http://www.bananews.ir/معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون ماده ۹۹ باید در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز خارج از شهرها نظارت کند، گفت: بنیاد مسکن برای روستاهای فاقد طرح هادی هم ضابطه مشخص کرده است، بنابراین افراد می توانند به این ضوابط استناد کنند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمحمدرضا شاملو درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها به خصوص در شمال کشور اظهار داشت: اغلب روستاها طرح هادی که نشاندهنده حریم روستا و ساخت و سازها است، دارند اما اگر روستایی هم طرح هادی نداشته باشد دلیل بر انجام ساخت و ساز خلاف نمی شود.

 

وی با بیان اینکه خریداران زمین در شمال کشور باید از مرجع صدور پروانه همان محل برای مجازبودن ساخت و ساز سوال کنند، گفت: بنیاد مسکن برای روستاهای فاقد طرح هم ضابطه مشخص کرده است، بنابراین افراد می توانند به این ضوابط استناد کنند.

معاون بنیاد مسکن در پاسخ این پرسش که در نهایت چه مرجعی پاسخگوی ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها است، بیان کرد: منابع طبیعی و بنیاد مسکن موافق با ساخت و سازهای غیرمجاز نیستند و متولی این ساخت و سازها باید پاسخگو باشد.

شاملو با تاکید بر اینکه کمیسیون ماده ۹۹ باید در خارج از شهرها نظربدهد، گفت: در داخل محدوده ها هم دهیاری ها مسئول هستند بنابراین بنیاد مسکن هیچ ابزاری برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ندارد.

وی در خصوص اینکه برنامه ای برای هماهنگی میان ارگان ها وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه این بخش کاستی هایی دارد البته به تازگی در برخی از شهرستان ها و استان ها شورای حفظ حقوق بیت المال تشکیل شده است و خوشبختانه شاهد هستم که برخوردهای خوبی با تخلف انجام می شود

معاون بنیاد مسکن تصریح کرد: در همین استان تهران تعداد زیادی ساختمان های خلاف قلع و قمع شده است و همچنین در مازندران و گیلان با این ساخت و سازها برخورد می شود، امیدواریم با برنامه ریزی این موضوع هماهنگ و هدایت شود تا بتوان از تخلفات جلوگیری کرد.

 

مهر

    نظرات