۳ دانشگاه ایرانی در بین ۱۰۰ دانشگاه‌ برتر آسیا

۳ دانشگاه ایرانی در بین ۱۰۰ دانشگاه‌ برتر آسیا

http://www.bananews.ir/موسسه «تایمز هایر اجوکیشن»، رده بندی جدید دانشگاه‌های آسیایی را در سال ۲۰۱۴ میلادی منتشر کرد که نام سه دانشگاه ایرانی نیز در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر به چشم می‌خورد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irرده بندی جدید دانشگاه‌های برتر آسیایی نشان می‌دهد که دانشگاه‌های چینی بیشتری به این رده بندی راه پیدا کرده‌اند در حالی که رقیب اصلی این کشور یعنی ژاپن در حال باختن عرصه رقابت به چین است.

دانشگاه‌های صنعتی شریف، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه صنعتی اصفهان از ایران نیز در این رده بندی به ترتیب حائز رتبه‌های ۳۷، ۸۳ و ۸۵ شده‌اند. تغییر جدی در این صف‌آرایی قدرت میان دو غول آموزش عالی در آسیا به دنبال حمایت جدی دولت چین از افزایش سریع بودجه تحقیقاتی در این کشور صورت گرفته در حالی که سایر کشورهای همسایه چین در آسیا در حال دست و پنجه نرم کردن با کاهش بودجه‌های آموزشی خود هستند.

با این حال در این رده بندی ژاپن با داشتن ۲۰ نماینده در جمع ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیایی همچنان پیشتاز است. اما این کشور در عین حال از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون دو دانشگاه خود را در این رده بندی از دست داده است. در نقطه مقابل، چین شاهد حضور سه نماینده جدید در رده بندی اخیر است که بدین ترتیب تعداد نمایندگان این کشور در رده بندی سال ۲۰۱۴ میلادی به ۱۸ دانشگاه افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه رسمی تایمز هایر اجوکیشن، در این رده بندی دانشگاه «توکیو»ی ژاپن در رتبه نخست قرار دارد. فهرست ۱۰ دانشگاه برتر آسیا در سال ۲۰۱۴ میلادی که از سوی موسسه تایمز هایر اجوکیشن منتشر شد، به شرح ذیل است:

۱- دانشگاه توکیو ژاپن

۲- دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)

3- دانشگاه هنگ کنگ

۴- دانشگاه ملی سئول، کره جنوبی

۵- دانشگاه پکن، چین

۶- دانشگاه سینگوآ چین

۷- دانشگاه کیوتو، ژاپن

۸- موسسه پیشرفته علم و فن‌آوری کره جنوبی (KAIST)

9- دانشگاه علم و فن‌آوری هنگ کنگ

۱۰- دانشگاه علم و فن‌آوری پوهانگ کره (POSTECH)

 

ایسنا

    نظرات