اقشار کم در آمد مسکن دار می شوند

اقشار کم در آمد مسکن دار می شوند

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: همکاری مشترک بین انجمن خیرین مسکن سازان و وزارت راه و شهر سازی می‌تواند بخشی از مشکلات اقشار کم درآمدبه خصوص بافت های فرسوده برای تامین مسکن را بر طرف کند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، مدیر عامل انجمن خیرین مسکن سازان ایران و رییس سازمان نظام مهندسی استان یزد برای تامین مسکن اقشار کم درآمد با استفاده از توان خیرین مسکن ساز تفاهم‌نامه امضاء کردند. 
براساس این گزارش محمد سعید ایزدی - معاون وزیر راه و شهرسازی - با بیان اینکه نیت اصلی خیرین مسکن سازان کشور برطرف کردن فقر شهری است، گفت: عمده ساکنان در محله های هدف بهسازی و نوسازی شهری گروه‌هایی هستند که برای تامین مسکن خود نیازمند کمک هستند، همکاری متقابل این انجمن و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران می‌تواند به بخشی از برنامه‌های تامین مسکن برای این قشر جامعه ، جامه عمل بپوشاند.
 
وی  تصریح کرد: یکی از مواردی که باید در بهسازی و نوسازی محدوده ها و محله های هدف شهری به آن توجه کرد، افزایش کیفیت ساخت است به همین جهت در راستای ارتقای کیفیت ساخت و سازها باید نظام مهندسی با ابزارهای خود وارد شوند.

در ادامه حسین اعلایی - رییس سازمان نظام مهندسی استان یزد - نیز با بیان این که عدم امنیت ساختمان‌ها در بافت‌های فرسوده مهم‌ترین مشکلی است که ساکنان این مناطق با آن مواجه هستند، گفت: انجمن خیرین مسکن سازان با کمک سازمان نظام مهندسی با مشارکت در ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده شهری می‌تواند از اقشار آسیب‌پذیر جامعه حمایت کند.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی در بحث بازآفرینی بافت های هدف شهری به متقاضیان در این مناطق ۴۰ درصد تخفیف برای صدور پروانه ساخت در نظر گرفته است.

 براساس  این گزارش منوچهر سلگی - مدیر عامل انجمن خیرین مسکن سازان کشور در ادامه این نشست با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی بر همکاری انجمن خیریه مسکن سازان با وزارت راه و شهر سازی گفت: انجمن خیرین مسکن سازان در همه استان‌ها کشور شکل گرفته است و تعداد ۳۰ هزار واحد مسکونی در دست ساخت دارد که از این تعداد ۱۰ هزار واحد مسکونی تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی با اشاره به این‌که تعداد ۱۵۰۰ نفر از خیرین مسکن سازان و اعضاء هیات مدیره در همه استان‌های کشور فعال هستند، یادآور شد: با همکاری این انجمن تا کنون تعداد زیادی از خانواده‌های کم درآمد صاحب خانه شده‌اند.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن سازان کشور گفت: امید است در چارچوب این تفاهم‌نامه بتوانیم گام های موثری برای اجرای طرح مسکن اجتماعی برداریم.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات