طرح بتن ۱۴۰۴ اجرایی شد

طرح بتن ۱۴۰۴ اجرایی شد

http://www.bananews.irاجرای طرح بتن ۱۴۰۴ امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در اصفهان آغاز شد .

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irرئیس مرکز تحقیقات وزارت راه ، مسکن و شهرسازی در اصفهان گفت : با توجه به توان علمی محققان و امکانات آزمایشگاهی و توانایی  بالای تولیدکنندگان اصفهانی اجرای طرحهای ملی بتن ۱۴۰۴ در دفتر منطقه‌ای تحقیقات شهرسازی اصفهان آغاز شد  .

شکرچی زاده با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد از بتن‌های سازه‌ها دارای مقاومت ۲۵مگاپاسکال است افزود : این بتن از قابلیتهایی همچون کیفیت بالا ، عمر مفید بالا ، کاهش هزینه اجرا و مقاومت بیشتر در مقابله زلزله و سازگار با هرگونه شرایط آب و هوایی برخوردار است.  

 وی اضافه کرد : با اجرای این طرح در اصفهان یک آسیب‌شناسی در زمینه پایین بودن کیفیت بتن در برخی از طرح های عمرانی کشور انجام می شود .

 وی با اشاره به اینکه سند جامعی با عنوان سند جامع بتن ۱۴۰۴ تهیه شده است گفت : کمیته‌های مختلفی در بخش طراحی ، اجرا ، نگهداری و مواد اولیه راه اندازی شده و بزودی این طرح در  سراسر کشور اجرا می شود .  
 
شکرچی ‌زاده افزود : بر اساس سند جامع تولید بتن تا سال ۱۴۰۴ تولید ، طراحی و اجرای سازه‌های بتنی ۵۰۰ کیلو‌گرم بر سانتی‌متر مربع ۲  برابر افزایش  می یابد.

 همچنین پیش از این روکش راههای کشور با قیر آسفالت می شد که با افزایش قیمت قیر ،  بتن مناسبترین جایگزین برای روکش راههای کشور با کمترین هزینه است.
 
وی با اشاره به اینکه صنعت بتن در کشور یکی از صنایع بسیار مهم محسوب می‌شود افزود : صنعت بتن سالانه بیش از هشت میلیارد دلار برای کشور درآمد دارد.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات