وضعیت حاد ساخت و سازهای غیر مجاز در شمال کشور

وضعیت حاد ساخت و سازهای غیر مجاز در شمال کشور

http://www.bananews.irمعاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: شاهد وضعیت حادی در زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز در شمال کشور هستیم در صورتیکه تنها ۱٫۴ درصد زمین‌های کشور مشابه وضعیت زمین‌های حاصلخیز شمال کشور هستند لذا این زمین‌ها مانند گوهر باید با چنگ و دندان حفظ شوند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irپیروز حناچی درباره اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه شهرسازی اظهار کرد: برگرداندن نظم و انضباط به نظام شهرسازی کشور اصلی‌ترین کاری است که باید صورت گیرد که با این کار، اقدامات در این زمینه به صورت منظم‌تری ادامه می‌یابند.

وی با اشاره به اولویت‌های دیگر وزارت راه و شهرسازی گفت: مناطقی که ساخت و سازهای غیر مجاز در آن‌ها به صورت حاد صورت گرفته و به شدت در معرض سرمایه‌گذاری‌های بی رویه قرار گرفته‌اند مانند استان‌های گیلان و مازندران و همچنین کلان‌شهرهای دیگر، حفظ و نگهداری این حریم‌ها جزو اولویت‌های دیگر ما به حساب می‌آید.

حناچی افزود: قوانینی که باید به عنوان پشتوانه عمل کنند مانند برنامه قانون ششم یکی از اولویت‌هایی است که قطعا وقت زیادی برایش خواهیم گذاشت و تسهیلات تصویب قانون تصمیمات کشوری و کمیسیون هشتم دولت جزو دیگر اولویت‌هاست.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ساخت وسازهای غیر مجاز در استان مازندران اظهار کرد: یک جلسه با حضور استانداران گیلان و مازندران به ویژه استان مازندران برگزار شده و شاهد وضعیت حادی در زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز دراین مناطق هستیم.

وی تصریح کرد: تنها ۱٫۴ درصد زمین‌های کشور مشابه وضعیت زمین‌های حاصلخیز شمال کشور هستند لذا این زمین‌ها مانند گوهری هستند که باید با چنگ و دندان حفظ شوند و ما در تلاش هستیم هماهنگی‌های لازم در مقیاس استان‌ها را تعقیب کنیم تا با آسیب شناسی‌های صورت گرفته مبدأ این مشکلات مشخص شود.

به گفته حناچی مدیریت‌های خرد و محلی حساسیت لازم نسبت به این زمینه‌ها را ندارند.

 

ایسنا

    نظرات