موردی از جراحت انسانی در زلزله فیروزآباد گزارش نشد/ آماده باش دستگاههای امدادی

موردی از جراحت انسانی در زلزله فیروزآباد گزارش نشد/ آماده باش دستگاههای امدادی

http://www.bananews.irمدیر کل مدیریت بحران استان لرستان با بیان اینکه تا این لحظه موردی از جراحت انسانی در زلزله فیروزآباد گزارش نشده، از آماده باش دستگاههای امدادی لرستان برای مقابله با حوادث احتمالی خبر داد. 

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irرضا آریایی اظهار داشت: زلزله های بامداد امروز در فیروزآباد به شدت موجب وحشت مردم شد به طوریکه در حال حاضر بسیاری از ساکنان این شهر به خیابانها آمده و ترجیح دادند در خانه های خود نمانند.

وی با بیان اینکه پس از وقوع زمین لرزه ۴٫۱ ریشتری فیروزآباد نزدیک به ۱۱ پس لرزه دیگر منطقه را تکان داد عنوان کرد: مطابق هماهنگی انجام شده تا ۴۸ ساعت دستگاههای امدادی شهرستان های سلسله، دلفان و خرم آباد در آماده باش قرار دارند.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان با بیان اینکه جلسه مدیریت بحران در فرمانداری سلسله نیز تشکیل شده است عنوان کرد: تا این لحظه هیچ گزارشی از جراحت انسانی به دنبال وقوع این زلزله ارائه نشده است.

آریایی با بیان اینکه در زمینه تخریب واحدهای مسکونی نیز بنیاد مسکن در حال بررسی وضعیت روستاهای منطقه است یادآور شد: پس از انجام بررسی های لازم در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

بنابر این گزارش بامداد امروز یکشنبه زلزله ای با شدت ۴٫۱ ریشتر در فیروزآباد از توابع شهرستان الشتر در استان لرستان تکان داد. زمان وقوع این زلزله ساعت ۵ و ۳۹ دقیقه و ۳۰ ثانیه و عمق آن ۱۰ کیلومتر اعلام کرد.

مرکز این زمین لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله نگاری کشوری به طول و عرض جغرافیایی ۴۸٫۲۰ و ۳۳٫۹۹ بوده است.

پس از وقوع این زمین لرزه نسبتا شدید ۱۱ پس لرزه در فیروزآباد و الشتر توسط دستگاههای لرزه نگاری ثبت شده که شدیدترین آنها با شدت ۳٫۴ ریشتر در فیروزآباد به وقوع پیوست.

استان لرستان به علت قرارگیری بر روی منطقه لرزه ای زمین ساخت زاگرس از نواحی زلزله خیز کشور است که وقوع زمین لرزه های مخرب در دره سیمره، سیلاخور و بروجرد در ادوار گذشته بهترین گواه لرزه خیزی استان لرستان است.

مطابق نظر کارشناسان بخشهای شمالی استان لرستان در مجاورت راندگی اصلی زاگرس قرار دارند و شهرستان های دورود، بروجرد، مناطق مسکونی واقع در دشت سیلاخور و بخش های جنوبی الیگودرز و شول آباد در خطر بالای زلزله قرار دارند.

 

مهر

    نظرات