زلزله ۴٫۱ ریشتری فیروزآباد در لرستان را لرزاند/ ثبت ۱۰ پس لرزه

زلزله ۴٫۱ ریشتری فیروزآباد در لرستان را لرزاند/ ثبت ۱۰ پس لرزه

http://www.bananews.irزلزله ای به شدت ۴٫۱ ریشتر بامداد امروز یکشنبه فیروزآباد در استان لرستان را تکان داد. 

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمدیر کل مدیریت بحران استان لرستان در این رابطه گفت: زمین لرزه نخست با شدت ۴٫۱ ریشتر در فیروزآباد از توابع شهرستان الشتر در استان لرستان به وقوع پیوست.

رضا آریایی زمان وقوع این زلزله را ساعت ۵ و ۳۹ دقیقه و ۳۰ ثانیه صبح امروز یکشنبه ذکر کرد و افزود: تا کنون از این زمین لرزه خسارتی گزارش نشده است.

وی عمق وقوع این زمین لرزه را ۱۰ کیلومتر اعلام کرد و بیان داشت: مرکز این زمین لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله نگاری کشوری به طول و عرض جغرافیایی ۴۸٫۲۰ و ۳۳٫۹۹ بوده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان ادامه داد: پس از وقوع این زمین لرزه نسبتا شدید ۱۰ پس لرزه در منطقه توسط دستگاههای لرزه نگاری ثبت شده که شدیدترین آنها با شدت ۳٫۴ ریشتر در فیروزآباد به وقوع پیوست.

آریایی زمان وقوع این زلزله را ساعت ۶ و ۴۲ دقیقه و ۵۲ ثانیه صبح امروز یکشنبه ذکر کرد و افزود: عمق وقوع این زمین لرزه نیز ۱۲ کیلومتر بوده است.

وی بیان داشت: مرکز این زمین لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله نگاری کشوری به طول و عرض جغرافیایی ۴۸٫۱۹ و ۳۳٫۹۷ بوده است.

بنابر این گزارش علاوه بر این دو زمین لرزه بالای سه ریشتر یاد شده در فیروزآباد هشت زمین لرزه زیر سه ریشتر نیز از ساعت پنج و ۳۹ دقیقه تا هفت و ۱۸ دقیقه این منطقه را تکان داد.

استان لرستان به علت قرارگیری بر روی منطقه لرزه ای زمین ساخت زاگرس از نواحی زلزله خیز کشور است که وقوع زمین لرزه های مخرب در دره سیمره، سیلاخور و بروجرد در ادوار گذشته بهترین گواه لرزه خیزی استان لرستان است.

مطابق نظر کارشناسان بخشهای شمالی استان لرستان در مجاورت راندگی اصلی زاگرس قرار دارند و شهرستان های دورود، بروجرد، مناطق مسکونی واقع در دشت سیلاخور و بخش های جنوبی الیگودرز و شول آباد در خطر بالای زلزله قرار دارند.

 

مهر

    نظرات