افزایش نرخ سود وام مسکن تاثیری در بازار ندارد

افزایش نرخ سود وام مسکن تاثیری در بازار ندارد

http://www.bananews.irافزایش نرخ تسهیلات خرید مسکن با توجه به میزان تورم در جامعه تغییر چندانی در بازار مسکن و تقاضای دریافت این وام‌ها ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irکیوان شادمان - کارشناس مسکن - ضمن بیان مطلب بالا اظهار کرد: افزایش نرخ سود تسهیلات خرید مسکن می‌تواند باعث فشار بیشتر به وام گیرنده‌ها شود اما با توجه به میزان تورم موجود در جامعه و نرخ تورم، وام‌ها می‌توانند سود برای وام گیرنده داشته باشند.

وی تاکید کرد:‌ در نتیجه افزایش دو درصدی نرخ سود تسهیلات خرید مسکن مردم را از گرفتن وام بازنمی‌دارد و تاثیر چندانی در فرآیند بازار نخواهد داشت.

شادمان با بیان این‌که تناسبی بین قیمت‌هایی که از سوی دولت اعلام شده و سودی که توسط مردم پرداخت می‌شود وجود ندارد، تصریح کرد: میزان سود بیشتر است و اگر به مردم فشار هم وارد شود ترجیح می‌دهند این وام‌ها دریافت کنند چون میزان سودی که عایدشان می‌شود بیشتر است.

وی خاطر نشان کرد: زمانی وضعیت بهتر خواهد شد که ثبات به وجود آید؛ به طوری که مردم بدانند در یک پروسه زمانی مشخص مثلا بین ۱۰ تا ۱۱ سال اوضاع ثابت خواهد بود و برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها تغییر نمی‌کند؛ به طوری که میزان سود وام های مسکن افزایش پیدا کند چون عوض شدن تصمیمات و سیاست‌گذاری‌ها در روند بازار اخلال ایجاد می‌کند.

این کارشناس مسکن با اشاره به این‌که دولت می تواند با ایجاد شرایطی مثل پایین آوردن میزان مالیات به بازار کمک کند، افزود: بدین ترتیب شرایطی ایجاد می شود که خرید و فروش آسان تر و بهتر صورت می‌گیرد و میزان وام نیز با قیمت‌ها تناسب بیشتری پیدا می‌کند.

 

ایسنا

    نظرات