روند ساخت مسکن ویژه تهرانسر سرعت می‌گیرد

روند ساخت مسکن ویژه تهرانسر سرعت می‌گیرد

http://www.bananews.irمجری طرح مسکن ویژه تهرانسر گفت: با توجه به افزایش قیمتی که در پرداختی متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر صورت گرفته، بودجه خوبی به پیمانکاران تزریق شده و روند ساخت پروژه سرعت گرفته که در نظر داریم با افزایش تعداد کارکنان، روند افزایشی ساخت پروژه را سریع‌تر کنیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمسعود بیژنی درباره روند پیشرفت پروژه مسکن ویژه تهرانسر اظهار کرد:‌ این پروژه از سال ۱۳۹۱ آغاز شد و در اواخر سال گذشته با تصمیم سازمان ملی زمین و مسکن و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران بنا شد که به صورت ویژه و با یک هیات عامل و مجری طرح اداره شود تا پروژه از سرعت بیشتری برخوردار شود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵۰۰ نفر در این پروژه در حال فعالیت هستند که در نظر داریم این تعداد را تا ۲۰۰۰ نفر افزایش دهیم.

بیژنی گفت: مدیریت این هیات عامل به عهده مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران است و سه نفر از اعضای سازمان ملی زمین و مسکن و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران نیز به عنوان دیگر اعضای هیات عامل معرفی شده‌اند.

مجری طرح مسکن ویژه تهرانسر ادامه داد:‌ پس از این کار شرح وظایفی انجام و مقرر شد این پروژه با توجه به تاخیر زیادی که داشته با سرعت بیشتری پیش رود که با پیگیری‌های صورت گرفته اکنون پروژه از وضعیت خوبی برخوردار است.

بیژنی با بیان این‌که هیات عامل این پروژه کلیه مسائل مربوط به پروژه مسکن ویژه تهرانسر را مدیریت می‌کند، خاطرنشان کرد: پس از انجام این کار، یک ساختمان برای پاسخگویی بهتر به متقاضیان در نزدیکی محل پروژه درنظر گرفته شد تا ارتباط نزدیک‌تری میان متقاضیان و مسئولان امر برقرار شود.

وی گفت: با توجه به افزایش قیمتی که در پرداختی متقاضیان صورت گرفت بودجه خوبی را به پیمانکاران تزریق کردیم و پروژه شرایط خوبی دارد.

مجری طرح مسکن ویژه تهرانسر با اشاره به این‌که هم اکنون پیمانکاران با تمام توان مشغول به فعالیت هستند، گفت: کارها به صورت موازی در حال انجام است و سعی می‌کنیم با توجه به کیفیت و استاندارد بودن کارها سرعت را نیز در دستور کار قرار دهیم. به دنبال همین موضوع نیز به پیمانکاران پیشنهاد دادیم که تمامی لوازم و مصالح مورد نیاز در کلیه واحدها را که در آینده به دلیل نوسانات قیمت دلار احتمال گران شدن‌شان است، بخرند.

بیژنی یادآور شد: با توجه به شرایط مطلوب ساخت و ساز، تا پایان سال بخش اعظم واحدهای مسکن ویژه تهرانسر به متقاضیان تحویل داده می‌شود و تا خرداد سال آینده نیز همه واحدها تحویل متقاضیان خواهد شد. 

ساخت ۲۵۶۰ واحد مسکن ویژه در منطقه تهرانسر از شهریور پارسال آغاز و قرار شد متقاضیان چهار قسط ۲۰ میلیون تومانی و در آخر ۴۵ میلیون تومان بابت هزینه‌ زمین به صورت نقدی و مابقی هزینه‌ هر واحد را به صورت اقساط ۱۰ ساله معادل ماهانه یک میلیون تومان پرداخت کنند.

تهرانسر اولین سایت مسکن ویژه کشور است که قرار بود با مبلغ نهایتا ۲۵۰ میلیون تومان و طی یکسال به متقاضیان تحویل داده شود اما با تغییر دولت و مسئولان این بخش، شرایط تحویل و مبلغ این واحدها تغییر کرد؛ به گونه‌ای ۵۶ میلیون تومان به قیمت هر واحد اضافه شد و بر اساس تغییرات جدید، متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر باید طی ۱۰ سال ۲۹۳ میلیون تومان برای هر واحد بپردازند که این پرداختی شامل ۸۰ میلیون تومان طی چهار قسط ۲۰ میلیون تومانی است و ۴۵ میلیون تومان به عنوان قسط پنجم باید واریز شود و مابقی مبلغ که ۵۶ میلیون تومان اضافه شده را هم شامل می‌شود طی اقساط ماهانه از ۹۸۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت خواهد شد.

 

ایسنا

    نظرات