توضیحات دادستان کل کشور درباره پرونده «نگین غرب»

توضیحات دادستان کل کشور درباره پرونده «نگین غرب»

http://www.bananews.ir/دادستان کل کشور گفت: پرونده نگین غرب دارای ۱۵ هزار و ۴۲ شاکی است که تاکنون با ۶ هزار و ۳۰۲ نفر از آنها تسویه‌حساب شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری بیان کرد: تعداد دیگری از متهمان فراری فتنه سال ۸۸ به صورت غیابی محاکمه شدند و پرونده این افراد به اجرای احکام می‌رود.

وی ادامه داد: دو سه نفر در هفته‌های اخیر ممنوع‌الخروج شدند و چند نفر دیگر که به خارج از کشور رفته بودند در حین بازگشت بازداشت شده و کیفرخواست این افراد صادر و در انتظار محاکمه هستند.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: یکی دیگر از این افراد اخیرا به کشور بازگشته و بازداشت شده که پرونده وی در حال رسیدگی است. همچنین سه نفر از کسانی که قبلا در این پرونده محکوم شده بودند و حکم‌شان اجرا شده بود زمانی که از زندان آزاد شدند بعد از آزادی مجددا اقدامات مجرمانه داشته که تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده آنها دوباره باز و در حال رسیدگی قرار گرفته است.

محسنی‌اژه‌ای در رابطه با پرونده نگین غرب، گفت: این پرونده دارای دو متهم اصلی است و پرونده در حال حاضر در دادگاه تجدیدنظر است، اما حکم قطعی برای آن صادر نشده است.

وی ادامه داد: این پرونده دارای پانزده هزار و ۴۲ نفر شاکی است که یکی از آنها ۱۲ هزار و ۸۰۰ و خرده‌ای شاکی دارد و دیگری دو هزار و ۲۳۹ شاکی.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: بعضی از شکات اگر کمی دقت می‌کردند اینگونه سرشان کلاه نمی‌رفت و اگر قرارداد را به درستی مطالعه می‌کردند با این مشکل مواجه نمی‌شدیم. بسیاری از اموال آنها در دو سه مرحله کارشناسی شده است. این پرونده وقت زیادی را از قوه قضاییه گرفته و قوه قضاییه در این پرونده کارهایی را انجام داده که شاید در اقدام اول جزو وظایفش نبوده است.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: تا امروز از این تعداد شاکی با شش هزار و ۳۰۲ نفر از آنها تسویه حساب شده و امیدواریم تا آخر سال ۹۳ تعداد شش هزار و ۳۰۲ نفر به سیزده هزار نفر افزایش پیدا کند و با آنها تسویه حساب کنیم.

وی افزود: یکی از متهمین همکاری خیلی خوبی داشته و توانسته رضایت بیشتری را از شکات دریافت کند، اما متهم دیگر همکاری‌های خیلی خوبی در این زمینه ندارد.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با پرونده موسسه مالی و اعتباری توسعه پرسید که این پرونده در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ گفت: ‌هنوز برای این پرونده کیفرخواست صادر نشده و در حال رسیدگی مقدماتی است.

ادامه دارد ...

 

ایسنا

    نظرات