ضد نقیض های مسئولان "مستاجران" را ناامید کرد/ درجه حرارت اجاره به مرز ۲۵ درصد رسید

ضد نقیض های مسئولان "مستاجران" را ناامید کرد/ درجه حرارت اجاره به مرز ۲۵ درصد رسید

http://www.bananews.ir/با وجود اعلام حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران مبنی بر کاهش ۹ درصدی اجاره بها شاهد افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت اجاره بها در بازار داخلی هستیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irبا وجود اعلام حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران مبنی بر کاهش ۹ درصدی اجاره بها شاهد افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت اجاره بها در بازار داخلی هستیم.

براساس این گزارش این روزها گرمای داغ تابستان بر قیمت ها اثر گذاشته و زمینه بالا رفتن درجه حرارت قیمت ها شده است.

براساس این گزارش یکی از مشاوران املاک و اقع در منطقه شاهین شمالی با اشاره به اینکه اجاره قیمت مسکن در ماه رمضان نه تنها کاهش نیافته بالکه به دلیل رکود معاملات قیمت ها افزایش نیز یافته است افزود: قیمت های اجاره ورهن نسبت به سال گذشته افزایش یافته ومعاملات مسکن در رکود کامل به سر می رود.

این مشاور املاک در ادامه افزود: در حال حاضر بازار مسکن به گونه ای شده است که مالکان هرچه قدر می خواهند قیمت ها را افزایش می دهند.

وی درادامه گفت: در حال حاضر فروش مسکن در رکود کامل به سر می برد و هیچ یک از خریداران تمیلی به خرید مسکن ندارند.

همچنین یکی دیگر از مشاوران املاک واقع در منطقه شمال تهران بااشاره به اینکه قیمت های اجاره نسبت به سال گذشته افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی داشته است افزود: در صورنی که مالکی قصد تمدید ملک خود را داشته باشد قیمت ها افزایش کمی می باید در غیر این صورت افزایش بیشتری می یابد.

وی درادامه اظهار داشت: در حال حاضر میزان معاملات مسکن کاهش بسیاری یافته و میزان تخلیه واحدها بسیار کمتر شده است.

این مشاور املاک با بیان اینکه میزان ملک در تهران بسیار کم است افزود:‌ مشتری مسکن در حال حاضر بسیار زیاد است ولی متاسفانه میزان ملک در تهران کاهش یافته و ملکی با موقعیت خوب پیدا نمی شود.

براساس این گزارش عقبایی با بیان اینکه در بهار امسال شاهد بازار کنترل شده مسکن هستیم واین روند در این مدت هم ادامه داشته است، افزود: با توجه به اینکه شاخص اجاره بها وابسته به نرخ مسکن است باید گفت که طی یک ماه اخیر شاهد افت قیمت مسکن بوده ایم و در این راستا نیز بازار اجاره مسکن با کاهش قیمت و افزایش قراردادهای اجاره روبرو شده است.

وی گفت : در بازار مسکن در بخش اجاره بها نرخ ها براساس نظرخود مالکین تعیین می شود و نمی توان در این خصوص به لحاظ قانونی دخالتی کرد مگر اینکه مشاوران املاک فقط ارشاد کنند.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با اشاره به کاهش نرخ تورم در جامعه تصریح کرد: با توجه به سیاست هایی که دولت در بخش مسکن اعمال کرده است در کنار کاهش نرخ تورم وافزایش عرضه مسکن ساخته شده از سوی سازندگان، دلیلی برای افزایش اجاره بها از سوی مالکان وجود ندارد.

در همین راستا حامد مظاهریان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه سامانه رصد معاملات توسط وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی شده است گفت: تمامی معاملات در سطح کشور در این سامانه رصد و قیمت‌ها مشخص می شود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر قیمت‌ها شیب ملایمی دارند و معادل نرخ تورم پیش‌بینی شده بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته‌اند.

معاون امور مسکن ساختمان وزارت راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین میزان معاملات در فصل تابستان صورت می‌گیرد افزود: در ماه‌هایی از فصل سال از جمله دی‌ و بهمن‌ماه میزان معاملات مسکن کاهش شدیدی می‌یابد.

مظاهریان در ادامه تصریح کرد: شیب افزایش قیمت اجاره بها بیش از نرخ تورم افزایش نمی‌یابد.

وی در ادامه اظهار داشت: رهن ثانویه جز طرح‌های مکمل دولت به شمار می‌رود و در بخش اجاره دخالت کمترین دارد و مکمل خرید مسکن به شمار می‌رود.

حال با وجود اظهار نظرهای مختلف درخصوص قیمت مسکن امید است مستاجران بتوانند از این بحران عبور کنند و سقفی حتی کوچک برای خود پیدا کنند.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات