پرونده مسکن مهر خراسان تا سال ۹۴ بسته می‌شود

پرونده مسکن مهر خراسان تا سال ۹۴ بسته می‌شود

http://www.bananews.ir/معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: در صورت حل مشکل اعتبارات زیربنایی و روبنایی، تمامی ۱۱۸ هزار و ۳۷ واحد مسکن مهر استان تا پایان سال ۹۴ به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمحمدحسن واحدی از افتتاح ۴۹ هزار و ۱۳۸ واحد مسکن مهر در سطح استان از ابتدای این طرح تاکنون خبر داد.

وی افزود: ۳۰ هزار و ۷۸۴ واحد از مجموع واحدهای مسکن مهر افتتاح شده مربوط به شهرهای بیش از ۲۵ هزار نفر جمعیت استان بوده است. پنج هزار و ۸۶۸ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۱۲ هزار و ۴۸۶ واحد در شهرهای جدید گلبهار و بینالود افتتاح شده است.

۳۴ درصد واحدها پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند

واحدی گفت: ۳۴ درصد از واحدهای مسکن مهر در حال ساخت در سطح استان دارای بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی یادآور شد: ۶۶ درصد از واحدهای در حال ساخت در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۱۶٫۲ درصد از واحدهای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۲۷٫۸ درصد از واحدهای شهرهای جدید بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی تصریح کرد: برای تمامی واحدهای در حال احداث در سطح استان به جز واحدهای شهر جدید بینالود متقاضی کافی وجود دارد.

جانشین شورای مسکن استان در پاسخ به این سوال که تاکنون در ساخت واحدهای مسکن مهر استان چقدر هزینه شده است، گفت: برای هزینه‌کرد ساخت مسکن مهر در استان عدد مشخصی در دست نیست.

اعطای ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن مهر در استان

وی خاطرنشان کرد: در راستای ساخت مسکن مهر تاکنون سه هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک مسکن، پرداخت و مابقی هزینه توسط آورده متقاضیان تامین شده است.

به گفته واحدی، ۷۰ درصد از واحدهای مسکن مهر استان در قالب تعاونی‌ها و ۳۰ درصد در قالب انبوه‌سازان در حال اجرا است.

وی به عملکرد تعاونی‌های کم‌کار و تامین اعتبار خدمات زیربنایی و روبنایی به عنوان مهمترین مشکلات مسکن مهر استان، اشاره و تصریح کرد: تعاونی‌های کم‌کار با توجه به ضعف تخصص و مدیریت نتوانسته‌اند به تعهدات خود عمل کنند ولی با تصمیمات شورای مسکن استان اکثر اعضای این تعاونی‌ها به تعاونی‌های پیشرو منتقل شده‌اند.

واحدی با بیان اینکه نظر برخی از متقاضیان در تعاونی‌های کم‌کار انصراف از مسکن مهر بوده است، افزود: با توجه به این درخواست، آورده این متقاضیان عودت داده شده و موضوع در دست اقدام است.

وی تاکید کرد: شورای مسکن استان در چارچوب سیاست‌های دولت مبنی بر اتمام هر چه سریع‌تر پروژه‌های مسکن مهر، حداکثر تسهیل و روان‌سازی را در مسیر حرکت این پروژه‌ها انجام داده و به جز تعاونی‌های کم‌کار در سایر بخش‌ها موفقیت حاصل شده است. پروژه‌های مسکن مهر به صورت هفتگی در قالب شورای مسکن استان و شهرستان‌ها کنترل و رصد می‌شود.

وی ادامه داد: مسکن مهر استان با ۲۵۰ عنوان مشکل به ویژه اوقافی بودن اراضی آغاز شد ولی شورای مسکن استان با مساعدت‌های مقامات کشوری و مدیران استانی این مشکلات را به حداقل رسانده است.

جانشین شورای مسکن استان تاکید کرد: اجرای پروژه‌های مسکن مهر در جلوگیری از افزایش قیمت مسکن نقش بسزایی داشته است و در آینده با افتتاح پروژه‌های در حال احداث تاثیرات بیشتر آن نمایان خواهد شد.

 

ایسنا

    نظرات