افزایش پیش فروش آپارتمان در شمال و غرب تهران/ نرخ برخی واحدهای پیش فروش شده

افزایش پیش فروش آپارتمان در شمال و غرب تهران/ نرخ برخی واحدهای پیش فروش شده

http://www.bananews.ir/در شرایط رکود بازار مسکن، بخشی از خریداران به دنبال پیش خرید واحدهای مسکونی هستند تا با قیمت کمتر و پرداخت طولانی تر، آپارتمانی را خریداری کنند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irبازار پیش فروش مسکن در سال های اخیر رونق بیشتری داشته است و برخی از خریداران ترجیح می‌دهند که واحدهای پیش فروش شده که قیمت‌های ارزان تری را نسبت به دیگر آپارتمان‌ها در یک منطقه دارند خریداری کنند.

 

ویژگی این واحدها این است که می‌توان در فواصل طولانی‌تری، پول را پرداخت کرد به همین جهت پرداخت آن آسان تر است ضمن آنکه در نهایت هم یک واحد نوساز با قیمت کمتری نسبت به منطقه خریداری شده است.

در حال حاضر پیش فروش واحدها در شمال و غرب تهران رونق بیشتری دارد که به دلیل تعداد بالای ساخت و ساز واحدهای نوساز در این مناطق است ضمن آنکه در مناطق جنوبی و متوسط شهر تهران، قیمت واحدها کمتر است بنابراین سازنده نیاز چندانی به پیش فروش واحدهای خود ندارد.

البته در این مناطق هم برخی سازندگان پروژه های بزرگ، اقدام به پیش فروش واحدهای خود می کنند اما در نهایت استقبال کمتری نسب به این نوع خرید در این پروژه ها وجود دارد و مردم اعتماد کمتری به پیش فروش دارند. به این دلیل که اغلب سازندگان به خصوص در شمال تهران، به نام و معروف هستند و چندین پروژه از قبل به نام آنها به پایان رسیده است.

اما در مناطق جنوبی و متوسط شهر، کمتر سازنده ای با این مشخصات وجود دارد و اغلب سازندگان کوچک هستند بنابراین خریداران اعتماد کمتری به آنها دارند ضمن آنکه تعداد پیش فروش ها هم کمتر است.

براین اساس، قیمت واحدهای پیش فروش شده را زمان تحویل این واحدها مشخص می‎‌کند بنابراین هرچه به زمان تحویل نزدیک تر باشد نرخ هر مترمربع واحد مسکونی بیشتر است.

نرخ پیش فروش واحدهای مسکونی در برخی مناطق

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، ۴ واحد مسکونی با متراژ های ۷۰ تا ۱۰۰ متر با پارکینگ و انباری و تحویل ۱۶ ماهه در طبقه ۸ و ۹ متری ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پیش فروش می شود و در چیتگر مشرف به دریاچه، دو واحد ۸۷ و ۱۱۹ متری با تحویل دو ماهه متری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

در خیابان نواب - سینا یک واحد ۶۵ متری در طبقه اول، دوخوابه با تحویل ۶ ماهه متری ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و پیش فروش امتیاز یک واحد در جنب دریاچه چیتگر ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

همچنین در پروژه نخل یافت آباد دو واحد ۸۵ متری و دوخوابه در مرحله سفت کاری متری یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پیش فروش می شود و در منطقه ۲۲ شهرک شهید باقری برای واحدی ۱۰۰ متری ۲۳۰ میلیون تومان واریزی تعیین شده است.

در شهرک ژاندارمری یک واحد ۱۰۰ متری در مرحله تخریب متری ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است و در منطقه ۲۲ تهران شمال غرب دریاچه پیش فروش ۸ واحد مسکونی با تحویل ۳ ساله با متری یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان انجام می شود.

در گیشا یک واحد ۹۵ متری با دوخواب و تحویل ۱۳ ماهه متری ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، در مرزداران آل احمد دو واحد ۷۰ و ۱۱۰ متری با تحویل یکساله متری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در پل رومی - سهیل واحدی ۷۸ متری در طبقه ششم با تحویل ۷ ماهه متری ۱۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

 

مهر

    نظرات