۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای معلولان احداث می شود

تهران - سرپرست سازمان بهزیستی کشور گفت : ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ویژه معلولان و مددجویان ، تا پایان فعالیت دولت دهم ‌احداث می شود.



به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ،‌ 'احمد اسفندیاری' شامگاه یکشنبه در همایش تجلیل از خیرین مسکن ساز سازمان بهزیستی در سالن اجلاس سران در تهران افزود: با اجرای این طرح، سالانه ۶۰ هزار واحد مسکونی برای معلولان و مددجویان با اولویت زنان سرپرست احداث می‌شود.
وی تصریح کرد : در حال حاضر ۳۵ هزار واحد از کل ۶۰ هزار واحد مسکونی در سال جاری برای تحویل به صاحبانشان مشخص شده و مابقی نیز تا پایان سال مشخص خواهد شد.
اسفندیاری گفت: مردم باید بدانند که اقدامات دولت نهم و دهم در زمینه احداث مسکن مددجویان قابل مقایسه با دولت‌های گذشته نیست.
وی با اشاره به فرمایشات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص خانه‌دار شدن محرومان تاکید کرد : خانه‌دار شدن موهبت الهی است و افرادی که در این راه کمک می‌کنند اجر و ثواب بسیاری را نصیب خود می کنند.
سرپرست سازمان بهزیستی کشور افزود : از ابتدای انقلاب و از سال ۱۳۵۷ تا قبل از سال ۸۴ تنها دو هزار واحد مسکونی برای مددجویان و معلولان ساخته شده بود، اما با روی کارآمدن دولت احمدی‌نژاد از سال ۸۴ تا به امروز ۲۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان احداث شده است.
اسفندیاری گفت : با برنامه‌ریزی صورت گرفته از جمع ۲۰ هزار واحد مسکونی ۱۶ هزار واحد تحویل شده و تا پایان سال نیز بقیه آن به مددجویان و معلولان واگذار می‌شود.
وی به توجه خاص دولت به موضوع مسکن مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت :‌ در این طرح یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است.
سرپرست سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: با همکاری صورت گرفته با وزارت مسکن ،زمین واحدهای مسکونی و انشعابات آن رایگان است ،البته ۲۰ میلیون تومان وام با بازپرداخت ۲۰ ساله با کارمزد ۴ درصد نیز برای مددجویان و معلولان در نظر گرفته شده است.
وی گفت : بازپرداخت این وام‌ها ۱۸ ماه پس از تحویل واحدهای مسکونی شروع می‌شود.
به گفته اسفندیاری ،‌ سازمان بهزیستی باید شرایطی فراهم کند تا مردم نیکوکار و خیر بتوانند کمک‌های خود را به نیازمندان اهدا کنند.
در پایان این مراسم از هشت نفر از خیرین در حوزه مسکن مددجویان تقدیر به عمل آمد.

    نظرات