۳۵۵ روستای زنجان کمبود آب شرب دارند

۳۵۵ روستای زنجان کمبود آب شرب دارند

http://www.bananews.ir/مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان، با اشاره به اینکه ۳۵۵ روستای زنجان مشکل آب شرب دارند گفت: در مجموع ۱۵ هزار خانوار در زنجان با بحران کم آبی مواجه هستند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمسلم پور نصرت به افزایش مصرف آب شرب در تابستان اشاره کرد و افزود: تابستان امسال مصرف آب شرب در زنجان ۸ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: میانگین مصرف آب شرب استان زنجان به ازای هر نفر در شبانه روز ۲۰۰ لیتر و در کشور ۱۵۰ لیتر است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان، تعداد کل انشعابات زنجان تا سال ۹۲ را ۱۱۳ هزار و ۶۶۲ فقره اعلام کرد .

پور نصرت با اشاره به اینکه در حال حاضر سد تهم و چاههای زیر زمینی آب شرب زنجان را تامین می کنند تاکید کرد: در حال حاضر در استان با مشکل کمبود آب مواجه هستیم، وضعیت آب شرب در بعضی از شهرها سربه سر است.

وی تصریح کرد: در تابستان امسال ۲۰ میلیون متر مکعب آب کمتر شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان، تصریح کرد: در استان زنجان هر نفر با مدیریت مصرف آب می‌تواند به کاهش کمبود آب کمک کند.

پور نصرت گفت: در تابستان امسال مصرف آب شرب در کشور و به تبع در استان زنجان افزایش یافته است که باید مردم عزیز مصرف آب شرب را مدیریت کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر باید مردم صرفه جویی در آب را سر لوحه کار خود قرار دهند که اگر صرف جویی و مدیریت در مصرف آب در دستور کار قرار نگیرد با بحران جدی کم آبی مواجه خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان ، به مردم توصیه کرد از شست و شوی بی مورد خودروها جدا خودداری کنند ، هنگام شسشتوی ظرف‌ها حتی‌الامکان آب را کمتر باز کنند چرا که در کشور و به تبع بسیاری از مناطق استان زنجان با کمبود آب مواجه هستیم.

پور نصرت افزود: متاسفانه مشکل آب شرب روز به روز در استان زنجان بیشتر می شود.

 

مهر

    نظرات