نخستین سالگرد تاسیس دانشگاه پارس

http://www.bananews.ir/دانشگاه معماری و هنر پارس به عنوان نخستین دانشگاه تخصصی با رویکرد هنر و معماری ایرانی اسلامی و با بهره گرفتن از روش‎های نوین در آموزش تخصصی هنر و معماری ایرانی اسلامی زمینه ساز تحولی بزرگ در نظام آموزش هنر و معماری ایران شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irدانشگاه هنر و معماری پارس در راستای تحقق اهداف نقشه جامع علمی کشور در زمینه هنر، معماری و شهرسازی با رویکردی نوین توسط دکتر محمود گلابچی چهره ماندگار معماری کشور و استاد برجسته رشته معماری ایران و دارای کرسی یونسکو در معماری، پایه گذاری شده است.

 

 این دانشگاه در طول مدت اولین سال تحصیلی خود موفق شده با جذب جوانان مستعد کشور نسبت به آموزش ۵۰۰ دانشجوی ممتاز در رشته های معماری، معماری داخلی، فناوری معماری، شهزسازی، طراحی صنعتی، ارتباط تصویری، نقاشی، طراحی پوشاک، مهندسی اجرایی عمران، مرمت و احیای ابنیه تاریخی اقدام نماید.

اساتید این دانشگاه از بین بهترین اساتید دانشگاه‎های کشور انتخاب می‎شوند و تاکنون توانسته اند در راستای تحقق اهداف این دانشگاه مبنی بر تلفیق آموزش با تربیت و پژوهش و مهارت، که از ویژگی‎های اصلی الگوی تظام علم و فناوری و نوآوری در نقشه جامع علمی کشور می‎باشد، به موفقیت‎‎های چشمگیری دست یابند.

از اهداف این دانشگاه، تثبیت محوریت کشورمان در هنر، فناوری و معماری در میان کشورهای اسلامی و منطقه با توسعه ارتباطات بین المللی و مشارکت دانشگاه‎های منطقه و سازمان علمی فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در قالب برنامه‎های بین دانشگاهی است.

مهم‎ترین مزیت‎ تحصیل در دانشگاه هنر و معماری پارس، آموزش همزمان هنر و فناوری و معماری اصیل با توجه به ارزش‎های ماندگار معماری و هنر این سرزمین و سابقه ایران در هنر و معماری است که تاکنون در بخش آموزش عالی کشور مغفول مانده است.

دانش‌افزایی و تقویت بنیه علمی در زمینه شناخت ارزش‎های پایدار معماری ایران و سازماندهی، توسعه و تعمیق پژوهشهای مرتبط با هنر، فناوری و معماری اسلامی از سرفصلهای هم برنامه های دانشگاه پارس می‎باشد.

 انتظار می رود دانشگاه پارس به عنوان نخستین دانشگاه تخصصی هنر و معماری ایران آغازی بر تحول و توسعه آموزش هنر و معماری ایرانی اسلامی شود که جزو اولویتهای برنامه های کلان کشور می باشد تا به این ترتیب با ورود دانش آموختگان این دانشگاه به عرصه های مختلف فعالیت حرفه ای جامعه روند معماری و شهرسازی کشور متحول شود.

بر اساس این گزارش اولین سالگرد فعالیت دانشگاه هنر و معماری پارس طی مراسمی در تاریخ دوشنبه بیستم مرداد ماه سال جاری در موزه هنرهای معاصر تهران با حضور مسئولین و جمعی از اساتید و فرهیختگان هنر و معماری ایران برگزار خواهد شد.

 

پایگاه الکترونیکی:http://parsuniversity.ir

    نظرات