تکمیل خدمات مسکن مهر نیازمند ۶۰ هزار میلیارد تومان

تکمیل خدمات مسکن مهر نیازمند ۶۰ هزار میلیارد تومان

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر شهرهای جدید حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات لازم است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمحسن نریمان - مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید - درباره اعتبارات پروژه‌های زیربنایی و روبنایی واحدهای مسکن مهر اظهار کرد: در پروژه‌های زیربنایی و روبنایی واحدهای مسکن مهر عمدتا تعرفه‌های متعددی وجود دارد؛ اگر بخواهیم مسائل درمانی، آموزشی، بهداشتی و فضای سبز در نظر بگیریم و آن ها را با هم مقایسه کنیم حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان نیاز به اعتبارات وجود دارد.

وی افزود: این میزان در شهرهای جدید شامل مترو هم می‌شود که با توجه به هزینه ساخت بالای آن‌ها این عدد می‌تواند افزایش پیدا کند.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این‌که اولویت‌بندی‌ها را در نظر می‌گیریم، تصریح کرد: از طریق سرمایه‌گذاری مردم، بسته‌های سرمایه‌گذاری را اعلام می‌کنیم و با بررسی‌های انجام شده حدود ۳۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

نریمان خاطرنشان کرد: در مرحله بعدی نیز حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان در رابطه با پروژه‌های مختلف درمانی، آموزشی، مسکونی، محله‌ای و شهری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این‌که با توجه به تعریف پروژه‌های زیربنایی این اعداد مدنظر قرار گرفته است، افزود: ما همه تلاش‌مان را می کنیم از اعتبارات مردم و بخش خصوصی استفاده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:‌ با روش تهاتر وارد شده‌ایم یعنی زمین را در اختیار مردم و بخش خصوصی قرار می دهیم و از محل مشارکت زمین با بخش خصوصی مشکلات را حل می کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور شب گذشته اعلام کرد: در جلسات مربوط به حل مشکل مسکن مهر از سوی دولت به معاونت برنامه‌ریزی تاکید شد بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان برای آماده‌سازی زیربنای پروژه‌های مسکن مهر از منابع دولت تخصیص داده شود.

به گفته نوبخت دولت تمامی یک میلیون واحد باقی‌مانده تعهد شده را نیز تکمیل و تحویل خواهد داد.

 

ایسنا

    نظرات