آبی که ۶۰۰ روز است در یکی از خیابان‌های ورامین هدر می‌رود

http://www.bananews.ir/بیش از یک سال و نیم از ترکیدگی لوله آب در خیابان مسجد جامع ورامین می گذرد اما برغم تماس های مکرر مردم، هیچ ارگانی نسبت به اصلاح شبکه آبرسانی اقدام نکرده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irسال ۱۳۹۳ سال سخت و دشواری در حوزه آب برای کشور است به طوری که مسئولان وزارت نیرو و سازمان آب و فاضلاب کشور مکررا نسبت به قطع و جیره بندی آب در برخی نقاط کشور هشدار می دهند. روزی نیست که زیرنویس رسانه ملی در برنامه های پربیننده سیما به امر اصلاح مصرف آب و برق اختصاص پیدا نکند و مسئولان تلاش دارند تا با فرهنگ سازی و آموزش نحوه درست مصرف آب، از جیره بنده احتمالی جلوگیری کنند.

 

اگر چه برای اصلاح مصرف آب در کشور تلاشهای جدی صورت گرفته، برای جلوگیری از قطع و جیره بندی آب باید همه مردم و خانواده شیوه زندگی خود را تغییر دهند اما در برخی مواقع عدم مدیریت صحیح و بی توجهی به هدر رفت آب، این بحران را جدی تر از گذشته می کند.

بی توجهی برخی ادارات و ارگانها به مصرف صحیح آب

در حالی که مسئولان همواره مردم را به کاهش مصرف آب و برق تشویق می کنند و در این مسیر برای ترغیب مردم امتیازات تشویقی نیز بر روی قبوض لحاظ کرده اند اما به خوبی در برخی مناطق کشور دیده می شود که ترکیدگی لوله های آب و عدم استفاده درست از این ماده حیاتی توسط ادارات و ارگان های مختلف سبب هدر رفت هزاران لیتر آب شده است.

در سالی که مسئولان همواره بر کاهش مصرف آب تأکید دارند، ترکیدگی لوله در یکی از خیابان های ورامین در مدت یک سال و نیم گذشته، باعث به هدر رفتن هزاران لیتر از سرمایه های آبی کشور و منطقه شده و هنوز نیز مسئولان نسبت به حل این معضل بی توجه هستند.

اظهار گلایه شدید شهروندان ورامینی نسبت به هدر رفتن آب

علی وزیری با اشاره به گلایه شهروندان و کسبه خیابان مسجد جامع ورامین نسبت به هدر رفتن آب در این خیابان اظهار داشت: بیش از یک سال و نیم از ترکیدگی لوله آب در مقابل بانک سپه خیابان مسجد جامع می گذرد و در این مدت مردم و شهروندان ورامین در چندین نوبت با نهادهای مسئول تماس گرفتند اما متأسفانه کسی به این مسأله توجه لازم را ندارد.

این کسبه خیابان مسجد جامع افزود: شهروندان و کسبه این خیابان به شدت نسبت به هدر رفتن آب در این خیابان ناراحت هستند و اعتقاد دارند که مسئولان باید در کنار فرهنگسازی و هشدار دادن به شهروندان، به اصلاح شبکه های آبرسانی خود توجه کند.

وی ادامه داد: در طول یک سال و نیم گذشته شاید بیش از هزار لیتر آب در خیابان مسجد جامع ورامین به هدر رفته و اگر در برخی شهرستان های کشور نیز وضعیت به همین ترتیب باشد، سالانه میزان زیادی از آب به خاطر بی توجهی به هدر می رود.

وزیری اضافه کرد: تا این لحظه تماسهای مکرر کسبه و مردم ورامین برای اصلاح لوله های این خیابان برای جلوگیری از هدر رفت آب به نتیجه نرسیده که امید می رود تا آب بیشتری اسراف نشده است، مسئولان به فکر اصلاح امر باشند.

یکی دیگر از شهروندان ورامینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به هدر رفتن آب در خیابان مسجد جامع ورامین اظهار داشت: مدت زمان زیادی است که به علت ترکیدگی لوله آب در مقابل بانک سپه خیابان مسجد جامع، آب هدر می رود.

محمد اکبری افزود: در این مدت جمعی از کسبه و مردم با متولیان امر تماس حاصل کرده و خواستار اصلاح لوله های این خیابان شدند اما متأسفانه این اقدامات نتیجه بخش نبود.

وی ادامه داد: روزی نیست که رسانه ملی از کمبود منابع آبی و ضرورت صرفه جویی در مصرف این ماده حیاتی سخنی به میان نیاورد اما باید مسئولین با توجه به وضعیت موجود در اصلاح شبکه آبرسانی و توجه به درخواست های شهروندان تلاش مجدانه تری را صورت دهند.

ترکیدگی لوله آب به اداره آب و فاضلاب گزارش نشده است

مجید شکر زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تلاش مأموران آب و فاضلاب برای بهبود وضعیت آبرسانی در سطح ورامین اظهار داشت: مأموران اداره آب و فاضلاب به صورت جهادگونه و در طی ۲۴ ساعت به دنبال حل مشکلات آبرسانی به مردم هستند و تلاش دارند تا در کم ترین زمان ممکن برای بهبود وضعیت لوله های آب اقدام کند.

رییس اداره آب و فاضلاب ورامین افزود: لوله موجود در خیابان مسجد جامع متعلق به شهرداری ورامین بوده و در این زمینه هیچ گونه اطلاعی تاکنون به اداره آب و فاضلاب داده نشده و قطعا در صورت اطلاع رسانی مردم و مسئولان، مأموران به رسالت خود عمل می کردند.

وی ادامه داد: مأموران اداره آب و فاضلاب ورامین آمادگی دارند تا برای جلوگیری از هدر رفتن آب در کمترین زمان ممکن برای اصلاح شبکه آبرسانی اقدام کنند که عملکرد این سازمان در سال جاری گواه این مدعاست.

 

مهر

    نظرات