رکود بازار مسکن متاثر از کاهش قدرت خرید مردم است

رکود بازار مسکن متاثر از کاهش قدرت خرید مردم است

http://www.bananews.ir/رئیس کانون سراسری انبوه سازان با تاکید بر کاهش قدرت خرید متقاضیان مسکن، گفت: کاهش قدرت خرید موجب افت ساخت و ساز در کشور شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irجمشید برزگر در خصوص رکود بازار مسکن، اظهار داشت: انبوه سازی در دوران رکود است و همه همکاران ما با مشکل تامین مالی پروژه‌ها مواجه هستند.

وی با بیان اینکه مشکلات انبوه سازان در جلساتی به مسئولان وزارت راه و شهرسازی هم اعلام شده است، گفت: مسئولان باید علت اینکه ساخت و ساز در سه ماهه امسال با ۵۳ درصد کاهش روبرو شده را پیگیری کنند.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان تصریح کرد: دلایل کاهش ساخت و ساز را ما در سه مورد شامل نداشتن منابع کافی برای ساخت، عدم عرضه واحدها و قدرت خرید متقاضیان بررسی کردیم. در نهایت مشخص شد که مردم قدرت خرید مسکن در بازار را ندارند که همین امر موجب کاهش ساخت و ساز در بازار شده است.

برزگر با اشاره به اینکه در نهایت قیمت تمام شده هرکالایی وابسته به عوامل تولید است، افزود: افزایش قیمت بستگی به نرخ زمین و مصالح ساختمانی و دیگر موارد دارد بنابراین فقط با یک موضوع نمی توان به این نتیجه رسید که نرخ مسکن افزایش پیدا می کند.

وی با تاکید بر اینکه بازار به گونه ای است که فقط افرادی که توان مالی بالایی دارند می توانند خانه خریداری کنند، اظهار داشت: متقاضی در بازار نیست به دلیل اینکه قدرت خرید ندارد و وام مسکن هم جوابگوی این موضوع نیست.

 

مهر

    نظرات