تحویل ۵۵۰ واحد مسکن ویژه تهرانسر تا اواسط پاییز/ مقاومت بانک مرکزی برای افزایش تسهیلات مسکن مهر به ۳۰ میلیون تومان

تحویل ۵۵۰ واحد مسکن ویژه تهرانسر تا اواسط پاییز/ مقاومت بانک مرکزی برای افزایش تسهیلات مسکن مهر به ۳۰ میلیون تومان

http://www.bananews.ir/واحدی گفت: ساخت ۵۵۰ واحد مسکن ویژه تا اواسط پاییز به اتمام می‌رسد و متقاضیانی که قسط پنجم حود شامل : ۴۵ میلیون تومان می‌شود را زودتر پرداخت کنند ۱۰ درصد تخفیف در قیمت بهای زمین می‌گیرند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irفریبرز واحد در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه ۳۵۹۵ واحد مسکونی هدف گذاری شده بود در مسکن ویژه تهرانسر افزود: از این تعداد ۱۲۵۴ نفر انصراف دادند و ۴۵ نفر مدارک و اقساط دوم خود را پرداخت نکرده‌اند.

 

وی در ادامه افزود: ۲۳۰۰ نفر از ۳۵۹۵ نفر تایید شده‌اند و در حال تکمیل واحدهای این افراد هستیم.

واحدی با اشاره به اینکه پروژه‌ی ویژه مسکن تهرانسر تبدیل به ۲ فاز شده است گفت: در فاز یک این پروژه هیئات عاملی مسقر کرده‌ایم و با تعیین مجری ویژه پیشرفت پروژ‌ها را به طور کامل رصد می‌کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی تهران با اشاره به اینکه پروژ‌های مسکن ویژه در فاز اول پیشرفت ۵۰ درصدی کرده‌اند گفت: تا اواسط پاییز ساخت ۵۵۰ واحد به اتمام می‌رسد و مابقی نیز در دهه‌ی فجر و خرداد ماه سال ۹۴ به اتمام می‌رسد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه فاز دوم مسکن ویژه در قالب بلندمرتبه سازی انجام می‌شود گفت: به دنبال سرمایه‌گذار و طراح در این پروژه هستیم تا سایت تهرانسر هویت شهری پیدا کند و تمامی امکانات زیرساختی از جمله: پارک، مراکز تجاری و اداری و
سایت‌های آموزشی و درمانی شود.

وی در ادامه افزود: از هفته‌ آینده طراحی این این شهر آغاز می شود.

واحدی با بیان اینکه: متقاضان مسکن ویژه‌ای که قسط پنجم خود که ۴۵ میلیون تومان است زود پرداخت کنند تخفیف ۱ تا ۱۰ درصدی در بهای زمین خود می‌گیرند.

وی در ادامه یادآور شد: تحویل واحدهای مسکن ویژه براساس امتیازاتی است که متقاضیان دریافت می‌کنند و این واحدها براساس اولویت‌هایی از جمله: تعداد فرزندان، خانواده‌های ایثارگر، جانبازان و نخبگان ارائه می‌شود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

***متوسط قیمت هر متر مربع مسکن ۴ میلیون تومان است

واحدی گفت: جهش قیمتی را در بازار مسکن پیش‌بینی نمی‌کنم ولی تثبیت قیمتی نیز در این بازار وجود ندارد.

فریبرز واحدی با یبان اینکه پیش‌بینی بازار مسکن انحرافات بالایی دارد و متاثر از عوامل مختلف است گفت: مبانی اقتصادی کشور حاکی از آن است که در صورتی که قیمت مسکن بالاتر از نرخ تورم سالانه باشد دارای جهش قیمتی و در صورتی که برابر با نرخ تورم باشد قیمت مسکن متعادل است.

وی در ادامه افزود: آمارهای بانک مرکزی حاکی از آن است که نرخ تورم نقطه به نقطه در اردیبهشت ماه امسال نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته که این امر نقش موثری در تثبیت قیمت بازار مسکن داشته است.

وی در ادامه توضیح دهید: با اجرا شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها میزان رکود در بازار مسکن افزایش یافت ولی پیش‌بینی می‌کنیم که جهش قیمتی را در بازر مسکن شاهد نباشبم ولی تثبیت قیمتی را در این بازار نمی‌بینم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: بخش اجاره‌ی مسکن علی رقم آنچه نیمه اول سال ۹۲ افزایش قیمت داشتیم ولی در نیمه دوم امسال به ثبات قابل قبولی رسید و حجم معاملات و تعداد مبایعه نامه‌ها افت قابل توجهی در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ داشت.

وی در ادامه اظهار داشت: بعد از اجرای فاز دوم فاز هدفمندی یک سری محرکات در بازار مسکن ایجاد شد ولی قابل توجه نبود.
واحدی در ادامه اظهار داشت: خروج از رکود نیازمند عوامل بسیاری از جمله : افزایش وام خرید مسکن، افزایش توان خریداران مسکن، و عرضه انبوه مسکن مهر است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه اظهار داشت: عدم مداخله مستقیم دولت در بازار مسکن یک آرامش نسبی را حاکم می‌کند و از عومل اصلی کاهش رکود در بازار مسکن به شمار می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه متوسط قیمت یک واحد مسکونی ۷۵ متری نسبت درآمد خانوارها تقریبا ۱۱ برابر در استان تهران است گفت: این میزان در استان قم ۹ برابر و در همدان ۸ برابر است. که این قیمت در سال ۸۰ بسیار پایین بود.

واحدی در ادامه یادآور شد : متوسط قیمت مسکن در هر متر مربع ۴ میلیون تومان است که این میزان در اصفهان و همدان ۲ میلیون تومان است.
مدیر کل راه وشهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه بانک مرکزی و شورای پول واعتبار برای پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی مقاومت می کند ،افزود: وزارت راه وشهرسازی در تلاش برای افزایش تهسیلات مسکن مهر است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: افزایش خانوارهای تک نفره، افزایش میزان طلاق و تمایل به تجرد نشینی در حال حاضر ۷٫۱ درصد در کل کشور است که این میزان در استان تهران ۹٫۱۹ درصد و در خراسان جنوبی ۱۰٫۱ درصد است.

***برای خدمات زیربنایی پروژه های مسکن مهر ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

وی با اشاره به افتتاح واحدهای مسکن مهر همزمان با تکمیل خدمات زیربنایی گفت: تلاش دولت این است که واحدهای مسکن مهر در استان تهران به گونه‌ای جلو برود که در سال ۹۴ تمام واحدهای مسکن مهر تحویل متقاضیان شود، بنابراین سایر وزارتخانه‌های ذیربط باید در تکمیل خدمات زیربنایی همزمان با افتتاح واحدها به وزارت راه و شهرسازی کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر افتتاح واحدهای مسکونی سرعت بیشتری بگیرد و هزینه انشعابات از محل افزایش سقف تسهیلات جبران شود.

وی افزود: تکلیف ما در برنامه ابلاغی دولت با بافت های فرسوده ۳۳۱ هزار و ۵۴۶ واحد است که از این میزان ۱۰۴ هزار و ۸۹۹ واحد تحویل شده است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه بنیاد مسکن در طرح مسکن مهر ۳۶ هزار واحد، پرند ۹۵ هزار و ۳۰۰ واحد، پردیس ۸۹ هزار و ۴۹۶ واحد و اندیشه ۵۸۹۱ است گفت: مجموع پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن مهر ۸۰ درصد است و پیشرفت فیزیکی مسکن مهر بنیاد ۵۰ درصد، پرند ۵۷، پردیس ۱۰، اندیشه ۳۹ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: برای طرح مسکن مهر ۵۹ هزار و ۸۸۶ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک ها پرداخت شده است و جمع واحدهای افتتاح شده مسکن مهر ۵۳۵۲۹ دستگاه بوده که برای هفته دولت ۱۷۹۰۰ در هفته دولت تحویل می شود و مابقی (حدود ۹۶ هزار واحد) نیز تا پایان سال یعنی تحویل می شود.

واحدی با تاکید بر این که پرونده مسکن مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر بسته می شود، افزود: آمار بنیاد مسکن در خصوص تحویل پروژه های مسکن مهر تا امروز خیلی پایین بوده اما با این حال در اکثر سایت ها عملیات ساخت و ساز به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۷۰۰ واحد تحویل شده و از ۳۶ هزار برنامه بنیاد ۲۰ هزار واحد تا پایان امسال به متقاضیان تحویل می شود. در پرند نیز تا امروز ۲۳۲۹۲ تحویل شده و تا هفته دولت نیز ۲۶۸۳۸ واحد تحویل می شود.

به گفته وی، ۱۵۶۶۹ واحد مسکن مهر در نیمه دوم امسال تحویل می شود که جمع افتتاح پروژه ها از واحدهای ابلاغی ۵۳ هزار و ۵۲۹ واحد بوده است.

واحدی ادامه داد: شهر پردیس ۸۹۴۵۶ واحد مسکن مهر در برنامه دارد و از این میزان تاکنون ۷ هزار واحد مسکونی تحویل شده و ۲ هزار و ۲۹۵ واحد تا هفته دولت افتتاح می شود و ۲ هزار و ۷۰۵ واحد تا پایان سال تحویل می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان این که برای خدمات زیربنایی پروژه های مسکن مهر ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است گفت: در بحث مسکن اجتماعی با منابع مالی دولت از طریق خیرین مسکن ساز یا بنیاد انقلاب اجرایی می شود و در هفته دولت امسال از این طرح رونمایی می شود.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات