ماه رمضان خرید و فروش خانه را ۱۳ درصد کاهش داد

ماه رمضان خرید و فروش خانه را ۱۳ درصد کاهش داد

http://www.bananews.ir/با وجود اینکه میزان خرید و فروش خانه طی چهار ماهه امسال نسبت به زمان مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش یافته، این میزان معاملات در تیر ماه با کاهش ۱۳ درصدی نسبت به خرداد همراه شده که ماه رمضان در این کاهش بی‌تاثیر نبوده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irحجم معاملات مسکن در چهار ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است اما با این وجود دست‌اندرکاران از این میزان معاملات رضایت نداشته و از رکود بازار سخن می‌گویند.

در چهار ماهه نخست امسال از ۷۳۵ هزار و ۱۹۱ مورد قرارداد منعقد شده در بخش مسکن بیش از ۴۵۰ هزار مورد مربوط به قراردادهای خرید و فروش خانه بوده است.

در چهار ماهه امسال میزان خرید و فروش خانه نسبت به زمان مشابه سال گذشته بیش از ۴۱ هزار و ۱۷۱ معادل ۱۰ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که میزان قراردادهای خرید و فروش مسکن در تیر امسال نسبت به خرداد ماه با کاهش ۱۳ درصدی مواجه بوده که به عقیده کارشناسان، ماه رمضان در این میزان رکود بازار بی تاثیر نبوده است.

با توجه به رکود سال گذشته در بازار مسکن میزان قراردادها با شروع سال جدید روند رو به رشدی را به خود گرفته و این بخش را با ثبات نسبی همراه کرده است و می‌توان گفت خریداران با اعتماد بیشتری به سمت بازار آمده‌اند.

همچنین بر اساس پیش‌بینی مسئولان و کارشناسان بخش مسکن بازار این بخش در ماه‌های آینده همین روند فعلی را در پیش خواهد گرفت و شاهد جهش قیمت مسکن نخواهیم بود و بازار این بخش از اقتصاد کشور به تبع تورم عمومی پیش می‌رود.

 

ایسنا

    نظرات