زیباترین میدان های دنیا ۲ + تصاویر

همیشه «میدان»ها در یک شهر از لحاظ جغرافیایی طبیعی و تاریخی جلوه ای ویژه به آن شهر می دهند و بسیاری از مردم جهان یک شهر را به میدان بزرگش می شناسند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irهمیشه «میدان»ها در یک شهر از لحاظ جغرافیایی طبیعی و تاریخی جلوه ای ویژه به آن شهر می دهند و بسیاری از مردم جهان یک شهر را به میدان بزرگش می شناسند.

به تازگی یک نظرسنجی اینترنتی در سطح بین المللی صورت گرفت و توریست هایی که تاکنون به نقاط مختلف جهان سفر کرده بودند یا از روی تصویر نگاهی به میدان های مطرح این کره پهناور داشتند در این نظرسنجی شرکت کردند و زیباترین میدان جهان را انتخاب کردند. میدانی که موفق شد رتبه اول را از آن خود کند، میدانی بود در ایران عزیزمان و شهر زیبای اصفهان، میدان نقش جهان در این نظرسنجی به خود اختصاص داده است که ۵ میدان دوم را در این گزارش میبینید.

{jathumbnail off}

http://www.bananews.ir/

میدان فدراسیوناین

میدان که یک مهندسی معماری عالی محسوب می شود در رده ششم قرار دارد. این پروژه بزرگ در مرکز شهر ملبورن استرالیا واقع شده است.

 

http://www.bananews.ir/

میدان بازار کراکوفاین

میدان که به عنوان هفتمین میدان جهان شناخته می شود در کشور لهستان و شهر قدیمی کراکوف واقع شده است. این میدان بزرگترین میدان شهر در قرونه وسطی به حساب می آمد. میدان اصلی یک محیط مستطیلی است که احاطه شده با خانه های تاریخی، کاخ ها و کلیساهاست.

 

http://www.bananews.ir/

میدان پلازاکاسکو

این میدان که در رتبه هشتم جهانی قرار دارد، در شهر تاریخی «لیما» پایتخت پرو واقع است که پایتخت اداری – سیاسی – نظامی امپراتوری اینکاها (حکومت پرو) در گذشته به شمار می آمد.

 

http://www.bananews.ir/

میدان تایمز نیویورکام

میدان تایمز نیویورکام تقاطعی بسیار مشهور در محله منهتن در شهر نیویورک است. این میدان یک مرکز تجاری و توریستی و البته محبوب شهر نیویورک می باشد. به خاطر این میدان است که شهر نیویورک لقب «شهری که هرگز به خواب نمی رود» را به خود گرفته است.

 

http://www.bananews.ir/

میدان تحریر

میدان تحریر به معنای آزادسازی یا نجات است، این میدان بزرگترین میدان قاهره است که در مرکز این شهر و در شرق رود نیل واقع شده است. این میدان همواره محل برگزاری تظاهرات سیاسی بوده و از قرن نوزدهم که نامش اسماعیلیه بود مرکز خیلی از تحولات سیاسی مصر شد.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات