وام ۸۰ میلیونی خرید خانه تورم‌زاست

وام ۸۰ میلیونی خرید خانه تورم‌زاست

http://www.bananews.ir/با توجه به شرایط فعلی اعتبارات بانکی، امکان تامین وام ۸۰ میلیون تومانی خرید خانه وجود ندارد و با توجه به بسته خروج از رکود دولت، مطرح شدن پرداخت این میزان وام می‌تواند باعث تورم در بازار مسکن شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irبهرام غفاری - مدیر اجرایی سابق شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور - در ضمن بیان این مطلب درباره پرداخت وام ۸۰ میلیون تومانی برای خرید خانه اظهار کرد:‌ پرداخت وام ۸۰ میلیون تومانی خرید خانه نمی‌تواند کمکی به این بخش کند چراکه در صورت تصویب آن به دلیل تامین نبودن اعتبارات در بانک مرکزی امکان پرداخت وجود ندارد.

وی افزود: مطرح شدن این قبیل طرح‌ها هیچ تحرکی در بازار مسکن به وجود نمی‌آورد.

غفاری گفت: بالا بردن سقف وام بانکی خرید خانه یک مساله است و تامین منابع، مساله دیگری است که با توجه به شرایط فعلی اعتبارات بانکی، سقفی وام ۸۰ میلیون تومانی بالاست و در حال حاضر برای تامین این میزان امکانی وجود ندارد.

این کارشناس مسکن درباره وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: بازار مسکن تا پایان سال در رکود به وجود آمده باقی خواهد ماند و شاهد افزایش قیمتی در این بخش نخواهیم بود.

افزایش مبلغ وام خرید مسکن و تامین ۵۰ درصد از ارزش خرید یک خانه از طریق تسهیلات طرحی بود که وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم در این بخش مطرح و پیگیری کرد تا جایی که بخشی از آن یعنی افزایش ۱۵ میلیون تومانی مبلغ وام خرید مسکن به سرانجام رسید و با توجه به صحبت‌های مسئولان قرار است مجددا به مبلغ وام مسکن افزوده شود.

 

ایسنا

    نظرات