ساختمان‌سازی با کدام بلوک‌ بهتر است؟

ساختمان‌سازی با کدام بلوک‌ بهتر است؟

http://www.bananews.ir/کارشناس عمران گفت: بلوک‏‌های لیکا در برابر رطوبت مقاوم نیستند و شرایط مناسب برای رشد قارچ و خزه ایجاد می‏‌کنند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعلیرضا علی‎محمدی خاطرنشان کرد: بلوک‌های لیکا در دیوارها استفاده می‌شوند که بلوک‏‌های سبکی هستند و در برابر آتش‎سوزی مقاوم‎ند و در برابر دما و صوت هم مقاومت می‎کنند و امروزه بیشتر در آپارتمان‎سازی‏‌ها استفاده می‎شوند.

وی تصریح کرد: برای نصب نماهای سنگی روی این نوع از بلوک‎ها باید توجه بسیاری شود و سنگ‎های سنگین روی این بلوک‎ها نباید نصب شود و باید از سنگ‎های بسیار سبک استفاده کرد.

این کارشناس اظهار کرد: بلوک‏‌های ساختمانی که در صنعت ساختمان استفاده می‌شوند در بحث دیوار و سقف کاربرد دارند و اولین نوع بلوک‎های ساختمانی بلوک‏‌های سیمانی هستند ولی این بلوک بسیار سنگین است و استفاده از آن باعث می‌شود وزن ساختمان افزایش یابد.

وی اظهار کرد: با گذشت زمان با ورود بلوک‎‎های سفالی به بازار مردم به سوی استفاده از این نوع مصالح روی آوردند و این بلوک‌ها جایگزین بلوک سیمانی شدند.

علی محمدی یادآور شد: علاوه بر بلوک‎های سیمانی، سفالی و لیکا از بلوک‎های سیپرکس که بلوک‎های بتن گازی هستند استفاده می‌شود این نوع از بلوک‎ها هم سبک هستند و بلوک‎های ترکیبی هم وجود دارد که ترکیب بتن و پلی استایرن یک نوع بلوک ترکیبی است و نوع دیگر سفال و پلی‎استایرن است که این استفاده از این نوع بلوک برای سقف‎ها بیشتر پیشنهاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای دیوارها هم پیشنهاد می‌شود که هنگام استفاده از بلوک دیوار حتما عایق شود و به صورت دوجداره توسط پشم شیشه استفاده می‌شود که این کار باعث افزایش مقاومت خواهد شد.

 

ایسنا

    نظرات