مصری: اتمام پروژه‌های نیمه تمام کشور ۲۰ سال زمان می‌برد

مصری: اتمام پروژه‌های نیمه تمام کشور ۲۰ سال زمان می‌برد

http://www.bananews.ir/نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی معتقد است، اگر هیچ پروژه دیگری در کشور آغاز نشود، اتمام همین پروژه‌های نیمه تمامی که داریم ۲۰ سال طول می‌کشد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعبدالرضا مصری پروژه‌های نیمه تمام را بلایی برای کشور دانست که استان کرمانشاه هم از آن جدا نیست.

وی ضمن طبیعی خواندن وجود تعدادی پروژه نیمه تمام، افزود: مسلما یک راه ۵۰۰ کیلومتری را نمی‌توان یک ساله ساخت و احداث آن زمان بر است، اما برخی از پروژه‌ها به دلیل کمبود اعتبار چندین سال است که طول کشیده‌اند.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه دلیل طولانی شدن تخصیص اعتبار برای پروژه‌ها را نظام بودجه ریزی نادرست کشور خواند و ادامه داد: این نظام یک نظام بدون برنامه و غیر پاسخگو است.

مصری گفت: تا زمانیکه این نظام بودجه‌ریزی در کشور حاکم است، نباید انتظار داشت هیچ پروژه‌ای در زمان خود به انجام برسد.

وی با انتقاد از بودجه‌های قطره چکانی که برای پروژه‌ها در نظر گرفته می‌شود، تاکید کرد: به جای اینکه هر سال قسمتی از اعتبار یک پروژه تخصیص یابد، باید تمام اعتبار پروژه در اول در اختیار بانک قرار گیرد و بانک به تدریج آن را به پیمانکار پرداخت کند.

به گفته این نماینده مجلس، در تمام دنیا شیوه پرداخت اعتبارات یک پروژه به این شکل است.

مصری خاطرنشان کرد: تا زمانی که این بودجه ریزی نخ‌نمای ناکارآمد که هر سال ماه‌ها وقت دولت و مجلس را می گیرد برقرار است، شرایط همین خواهد بود.

وی همچنین از عدم توازن بودجه در استان‌ها انتقاد کرد که باعث می‌شود اختلاف توسعه یافتگی بین استان ها بیشتر شود.

نماینده کرمانشاه اظهار کرد: پس از اینکه سال‌ها سیستم عدالت را اجرا کردیم و جواب نداد، یک بار سیستم مساوات را اجرا کنیم و کل اعتبارات عمرانی را به مساوات بین استان‌ها تقسیم کنیم تا هر استانی خودش اولویت بندی کند.

مصری در ادامه با اشاره به تصمیم امسال دولت برای اختصاص بودجه به پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بیشتری دارند، گفت: این روش همچنان باعث می‌شود استان‌های برخوردار که در گذشته اعتبار بیشتری دریافت کرده‌اند، برخوردارتر شوند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این با وجود اینکه بارها سوال کردیم هرگز لیست ۲۹۰ پروژه ای که پیشرفت بالا داشتند اعلام نشد، مثلا راه آهن کرمانشاه بیش از۹۰ درصد پیشرفت دارد اما برای سال جاری اعتبار مناسبی نگرفت.

به گفته این نماینده مجلس اگر بودجه عمرانی کشور سالی ۴۰ هزار میلیارد تومان باشد و در خوشبینانه ترین حالت هیچ پروژه ای در کشور کلنگ زنی نشود، ۲۰ سال زمان نیاز است تا پروژه های گذشته اجرایی شوند.

 

ایسنا

    نظرات