تحویل ۷۰۰ هزار مسکن مهر باقی‌مانده تا پایان سال/ صندوق‌های پس انداز مسکن فعال می‌شوند

تحویل ۷۰۰ هزار مسکن مهر باقی‌مانده تا پایان سال/ صندوق‌های پس انداز مسکن فعال می‌شوند

http://www.bananews.ir/وزیر مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد، گفت: با شدت تمام در حال پیگیری و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر هستیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir عباس آخوندی امروز در جمع خبرنگاران درباره فعالیت صندوق زمین و ساختمان گفت: این صندوق ها در جهت عرضه و تولید مسکن عمل می کند و با توجه به اینکه مردم ایران از سرمایه گذاری حوزه مسکن همواره تجربه مثبتی داشته اند، این صندوق ها می تواند مورد استقبال خانوارهای ایرانی قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه صندوق های زمین و مسکن می تواند طرحهای مختلف ساختمانی را در سراسر کشور و در بخش هایی که سرمایه گذاران علاقمند به سرمایه گذاری بودند را تامین مالی کند، افزود: این صندوق ها دارای ساختار رسمی است و از تمام کسانی که پول های خرد را در این صندوق ها سرمایه گذاری می کنند، حمایت کامل می شود.

وی با تاکید بر اینکه امکان سوخت پول های سرمایه گذاری شده در این صندوق ها به صفر می رسد و همچنین مردم می توانند از سود واقعی صندوق ها بهره مند شوند، تصریح کرد: البته سهام هم می تواند به واحد مسکونی تبدیل شود.

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: این صندوق ها کاملا متکی به بخش خصوصی است و دولت در آنها دخالتی ندارد و تنها سازمان بورس در سیستم تاسیس این صندوق ها نظارت می کند تا کار قانونمند انجام شود.

آخوندی ادامه داد: مطمئن هستم این صندوق ها در جهت توسعه بخش مسکن نقش بسیار موثری خواهد داشت و البته زنجیره تولید، فروش، عرضه و تقاضا را با هم دیده ایم و علاوه بر صندوق های زمین وساختمان، صندوق های پس انداز هم با نامه مشترکی که توسط اینجانب و ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی نوشته شده بزودی فعال می شود و این دو تدبیر همدیگر را تکمیل می کنند تا برای خروج از رکود و رونق بازار مسکن به عنوان یکی از محرک های اصلی خروج از رکود به توفقیات خوبی دست بیابیم.

وی با بیان اینکه وقتی عرضه افزایش یابد اثر ضد تورمی خواهد داشت و در کنترل دولت نیز موثر خواهد بود، گفت: صندوق های پس انداز مسکن بزودی فعال می شوند.

این عضو کابینه دولت یازدهم افزود: براساس برنامه ها تلاش می شود که از کمتر از یک میلیون واحد مسکونی باقی مانده یعنی حدود ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در سال ۹۳ تکمیل شود و در اختیار مردم قرار گیرد، ضمن آنکه با شدت تمام در حال پیگیری و تکمیل پروژه های مسکن مهر هستیم.

 

مهر

    نظرات