وام مسکن باید در بخش ساخت و ساز سرمایه‌گذاری شود

وام مسکن باید در بخش ساخت و ساز سرمایه‌گذاری شود

http://www.bananews.ir/یکی از دلایلی که وام مسکن می‌تواند تورم را به اقتصاد تزریق کند عدم سرمایه‌گذاری وام مسکن در بخش ساخت و ساز است که ضروریست این وام را در زمینه تولید و ساخت و ساز سرمایه‌گذاری کرد.

 به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمجید نیکخو رئیس اداره نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال بختیاری افزود: وام مسکن نباید در بسیاری از موارد متفرقه سرمایه گذاری شود.

وی با تاکید بر اینکه وام مسکن باید در بخش ساخت و ساز مسکن مصرف شود، یادآور شد: تزریق وام مسکن بعنوان راهکاری کوتاه مدت نمی تواند مشکلات بخش مسکن را برطرف کند، چراکه تورم زا خواهد بود.

* شرکت‌های جدید باید توسط بخش خصوصی ایجاد و از سوی دولت حمایت شوند

نیکخو اظهار داشت: با تدوین راهکارهای حمایتی در بخش مسکن باید از مهاجرت به سمت کلانشهرها جلوگیری کرد به خصوص مکان‌هایی که امکان زلزله در آنها وجود دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی تاکید کرد: ایجاد اتاق فکر و تدوین سیاست‌های حمایتی بلند مدت در بخش مسکن می‌تواند در ارائه طرح جامع در زمینه‌ رفع مشکلات مسکن و بررسی راهکارها تاثیر‌گذار و متناسب باشد.

وی یادآور شد: باید مکان‌هایی که امکان ساخت و ساز شهرک‌های جدید وجود دارد را شناسایی کرد تا مهاجرت به سمت شهرهای بزرگ محدود شود.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات