۳۳۰هزار مسکن مهر آماده تحویل، تاسیسات زیربنایی ندارد

۳۳۰هزار مسکن مهر آماده تحویل، تاسیسات زیربنایی ندارد

http://www.bananews.ir/قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور تا پایان سال جاری تحویل داده می شود.

 به گزارش بنانیوز(BanaNews.irاحمد اصغری مهر آبادی در مراسم افتتاح ۴ هزار واحد مسکن مهر در سطح استان فارس با اشاره به اینکه هیچ واحدی بدون تاسیسات زیر بنایی به خریدار تحویل داده نمی شود، گفت: ۳۳۰ هزار واحد آماده افتتاح است اما به دلیل مهیا نبودن خدمات زیر بنایی، در آنها امکان اسکان وجود ندارد.

وی در خصوص آماده سازی واحدهای مسکن مهر تا پایان سال خاطر نشان کرد: ارائه خدمات زیر بنایی و روبنایی با تشکیل ۲ کارگروه دنبال خواهد شد.

اصغری مهر آبادی ارائه خدمات زیر بنایی شامل برق، گاز، آب و فاضلاب را نیازمند تخصیص اعتباری به مبلغ ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: جهت تکمیل خدمات رو بنایی مانند احداث مسجد، مدرسه و درمانگاه نیز به مبلغ ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی با بیان اینکه ساخت یک میلیون و ۹۵۰ هزار واحد از مجموع ۲۰ میلیون و ۳۲۰ هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور به اتمام رسیده است، اضافه کرد: کارهای مربوط به ساخت ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد به اتمام رسیده و ۱ میلیون و ۲۷۰ هزار واحد نیز آماده بهره برداری است.

اصغری مهر آبادی ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را آماده سکونت در این واحدها دانست و افزود: ۵۰ هزار واحد از مجموعه مسکن مهر در هفته دولت به مردم واگذار شده است و ۱۰۰ هزار واحد نیز آماده بهره برداری می باشد.

وی در خصوص عملکرد دولت یازدهم طی یکسال گذشته خاطرنشان کرد: احداث ۲۶۰ هزار واحد در دولت تدبیر و امید به اتمام رسیده است که از این آمار ۱۷۰ هزار واحد افتتاح شده و ۱۰۰ هزار واحد نیز در هفته های آینده به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

معاون عمرانی استاندار فارس نیز ضمن قدردانی از تلاشگران پروژه های مسکن مهر گفت: مسکن سازی امری مقدس است که اگر در آن معیارهای شهری نیز در نظر گرفته شود اهمیت بیشتری پیدا می کند.

رضائیان کیفیت واحدهای مسکن مهر مرودشت را بالاتر از حد متوسط توصیف کرد و افزود: با توجه به ورود جمعیت و ایجاد سکونت در این مناطق باید تمهیداتی در راستای رفاه و امنیت مردم انجام شود.

در این مراسم بهره‌برداری از یک هزار و ۴۰ واحد مسکن مهر در شهرستان مرودشت استان فارس، آغاز شد.

 

ایسنا

    نظرات