عمر مفید ساختمان‌ها در کشور پایین است

عمر مفید ساختمان‌ها در کشور پایین است

http://www.bananews.ir/رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی گفت: ارزیابی علمی فناوری‌های نو به ما فرصت می‌دهد روش‌های جدیدی برای ورود تکنولوژی به عرصه ساختمان را تسهیل کنیم. 

 به گزارش بنانیوز(BanaNews.irدکتر محمدشکرچی‌زاده اظهار کرد: کشور ما از نظر پایداری ساختمان‌ها در برابر زلزله، مصرف انرژی و عمر مفید ساختمان‌ها آسیب‌پذیر است که این موارد، ضرورت حرکت به سمت استفاده از فناوری‌های نوین و فاصله گرفتن از روش‌های سنتی را بیشتر می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن وشهرسازی با بیان اینکه تاریخ مهندسی در کشور ما به هزاره‌های گذشته بر می‌گردد، گفت: افتخارات مهندسی سرزمین ایران در ساختمان‌هایی نظیر پاسارگاد، تخت جمشید، چغازنیبل و یا حفاری قنوات مختلف و متعدد نشان‌دهنده پیشتازی پشتیبان ما در این زمینه است.

شکرچی‌زاده مهندسان امروز جامعه را میراث داران سرمایه های گران‌قدر گذشتگان خواند و گفت: باید باحفظ دستاوردهای ارزشمند از روش‌های نو در ساخت‌وساز استفاده کنیم و میزان بهره‌وری در حوزه ساختمان را افزایش دهیم.

این مقام مسئول با ابراز تاسف از وضعیت کنونی ساخت‌وساز در کشور، افزود: با وجود تدوین مقررات، ضوابط و آیین‌نامه‌های متعدد، شاهد رعایت نکردن آنها هستیم که این امر می‌تواند سرمایه‌گذاری‌های فراوان انجام شده در عرصه ساخت‌وساز را هدر دهد.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد سرمایه و اندوخته ملی کشور در حوزه ساختمان مصرف می‌شود و هر حرکتی که توجه به فناوری‌های نو و میزان بهره‌وری در این گونه سرمایه‌گذاری‌ها را بهبود بخشد، به عنوان یک رسالت ملی محسوب مربوط است.

 

ایسنا

    نظرات