نماینده میانه: دولت یازدهم با اصلاح شیوه، مسکن مهر را پایان بخشد

نماینده میانه: دولت یازدهم با اصلاح شیوه، مسکن مهر را پایان بخشد

http://www.bananews.ir/نماینده‌ی مردم میانه گفت: دولت یازدهم می‌تواند بافت‌های فرسوده را که خدمات زیربنایی و روبنایی آن آماده است در قالب مسکن مهر بازسازی کند.

 به گزارش بنانیوز(BanaNews.irسید بهلول حسینی گفت: اساس مسکن مهر ایده‌ی خوبی بود که از همه‌ی پروژه‌هایی که از ابتدای انقلاب در بخش مسکن توسط دولت‌ها به اجرا درآمده است، بهتر است. البته این پروژه ایرادات اساسی نیز دارد که یکی از آنها محل احداث این پروژه‌هاست.

وی ادامه داد: این مسکن در جاهایی ساخته شد که تاسیسات زیر بنایی در آن مناطق وجود نداشت و اکنون نیز همین مساله موجب تاخیر در تحویل مسکن مهری شده که بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان در آن سرمایه گذاری شده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد:‌ دولت یازدهم می‌تواند مسکن مهر را در بافت‌های فرسوده ادامه دهد. در این صورت به سرعت شاهد تاثیر‌پذیری بازار مسکن در داخل شهرها خواهیم بود. دولت توان انجام چنین کاری را دارد.

وی با نقد شیوه‌ی اجرای مسکن مهر در دولت‌های گذشته گفت: دو ایراد اساسی به مسکن مهر وارد است که بنده به وزیر راه و شهرسازی وقت انتقال دادم. اول شمولیت مسکن مهر بود و دوم جایابی نامناسب آن. پیشنهادم به نیکزاد این بود که این مسکن باید به افراد نیازمند بومی شهرها واگذار شود که نیازمندی افراد نیز قابل شناسایی بود.

حسینی تصریح کرد: به ایشان گفتم می‌توان پول اعیانی این مسکن را به تدریج از مردم گرفت. در این صورت قیمت مسکن نیز کنترل می‌شد اما مسئولان دولت‌های گذشته مسکن را به همه طبقات اختصاص دادند. و این مسکن به دست تنها کسانی که نرسید افراد مستحق و نیازمند بود.

نماینده مردم میانه بازار سوداگری مسکن مهر را جای تاسف دانست و افزود: همانطور که در پروژه‌های مربوط به بخش مسکن در دولت‌های گذشته رانت‌هایی برای برخی افراد ایجاد شد در مسکن مهر نیز چنین اتفاقی افتاد و متاسفانه افراد فرصت طلب از قبل پروژه‌ی مسکن مهر سودهای هنگفتی را به جیب زدند که مورد نقد جدی بنده است.

وی در پایان از دولت خواست تا از صندوق توسعه ملی یا هر منبع مالی دیگری اعتبار مورد نیاز مسکن مهر را تامین کند تا بیش از ۵۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری انجام گرفته در این پروژه به هدر نرود.

 

ایسنا

    نظرات