"مهمترین" شاخصه‌های خروج رکود از بازار مسکن"

"مهمترین" شاخصه‌های خروج رکود از بازار مسکن"

http://www.bananews.ir/با اعتمادسازی و حمایت دولت از بخش مسکن در راستای همکاری و مشارکت بخش خصوصی و انبوه‌سازان، بازار مسکن از حالت رکود خارج و ساخت و ساز رونق خواهد یافت و ثبات بخشی نظام ارزی در این زمینه مهم است.

 به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمرادعلی واهبی عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان خوزستان با بیان اینکه حمایت دولت از بخش یک شاخصه اساسی در رونق بازار است خاطرنشان کرد: دولت باید بخش مسکن را سازماندهی و حمایت کند چراکه عدم ثبات در بازار مسکن باعث می شود سرمایه‌گذاری در این بخش کاهش یابد.

وی تصریح کرد: در راستای رونق‌دهی بازار می بایست روند ساخت و ساز و صدور پروانه‌های اختمانی راتسهیل کرد تا مالکان راحت‌تر بتوانند با اخذ پروانه‌های ساختمانی و جواز مربوطه فعالیتکنند.

مسئول کمیته نظارت در سازمان نظام مهندسی عنوان کرد: در سازمان نظام مهندسی کشور و حتی استان خوزستان نقش‌ها کمتر شده و پروانه‌های اشتغال کاهش یافته و چنانچه دولت بتواند با اعتمادسازی و حمایت تسهیلات لازم را فراهم کند و بخش خصوصی و انبوه‌سازان را در بخش مسکن جذب کند روند ساخت و ساز رونق خواهد یافت.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی اظهار داشت: با حمایت‌های دولت در بخش مسکن و ارائه تسهیلات لازم مردم می توانند خانه‌ها و بافت‌های فرسوده خود را نوسازی کنند چرا که بسیاری از روستاییان و برخی از شهرنشینان در ساختمان‌های فرسوده و قدیمی زندگی می‌کنند.

*نمایشگاه صنعت ساختمان حمایت‌گر است

واهبی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان افزود: در این نوع نمایشگاه‌ها باید از مهندسان و ناظران مقیم دعوت به عمل آورد تا آنان با فعالیت ها و روش‌های نوین در ساخت و ساز بیشتر آشنا شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: در نمایشگاه‌های تخصصی صنعت ساختمان باید بازارهای هدف را شناسایی و قوی‌تر کرد تا محصولات جدید و تکنولوژی‌های روز دنیا به تمامی مردم شناسانده شود.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی افزایش هزینه های بیمه کارگری، گران شدن مصالح ساختمانی و بالا رفتن هزینه و دستمزدها را از جمله شاخصه‌ها تاثیرگذار در رکود بازار مسکن برشمرد.

 

باشگاه خبرنگاران 

    نظرات