طرح جامع مسکن به زودی رونمایی می‌شود

طرح جامع مسکن به زودی رونمایی می‌شود

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برنامه طرح جامع مسکن ظرف چند روز آینده رونمایی می‌شود، گفت: این برنامه سرفصل‌های مختلف دارد که مستلزم تصمیم‌گیری‌های کلان کشور است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irسید محمد پژمان در حاشیه مراسم واگذاری زمین برای احداث زائرسرا در مشهد (خشت‌های آسمانی) که در دفتر امام جمعه و با حضور نمایندگان ولی فقیه سایر استان‌ها برگزار شد، درجمع خبرنگاران، بیان کرد: چندی قبل تصمیم‌گیری شد که بنیادی برای مدیریت احداث زائرسراهای ارزان قیمت ایجاد شود و امام جمعه، استاندار، شهردار و مقامات شهر و استان در هیات امنای این بنیاد قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه قرار شد تا تشریک مساعی سه جانبه انجام شود، خاطرنشان کرد: مقرر شد شهرداری برای پروانه ساختمانی، دولت برای تامین زمین احداث این زائرسراها و خیران هم برای تامین منابع مالی ساخت اقدام کنند.

پژمان اضافه کرد: زمین‌های اطراف حرم مطهر که مربوط به وزارت راه و شهرسازی است، به عنوان اقدام دولت است؛ شهرداری هم پروانه‌های ساختمانی را رایگان اعطا کرد و امروز هم نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها با بسیج امکانات و خیران در استان‌ها اعلام آمادگی کردند که کمک مالی کنند.

شهردار سابق مشهد یادآور شد: من نیز به عنوان رئیس هیات مدیره صندوق‌های حرم مطهر، وعده کردم که اگر به انجام کار سرعت بدهند و ۵۰ درصد ساختمان را پیش ببرند اگر منابع مالی کافی برای تکمیل نداشتند، از منابع صندوق در اختیارشان قرار می‌دهیم تا این زائرسراها هر چه زودتر در اختیار زائران بی‌بضاعت این استان‌ها قرار گیرد.

پژمان در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه تا پایان سال چه تعداد مسکن مهر در استان به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: تمام تلاشمان را صرف می‌کنیم که موانع احداث مسکن مهر در همه جای استان برطرف شود. اقدام به ساخت مربوط به صاحبان واحدهاست. مشکلات زیرساختی و روبنایی با کمک وزارت راه و شهرسازی و سایر وزارت‌خانه‌ها برطرف می‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با طرح جایگزینی مسکن مهر، بیان کرد: برنامه طرح جامع مسکن ما ظرف چند روز آینده رونمایی می‌شود. این برنامه سرفصل‌های مختلف دارد که مستلزم تصمیم‌گیری‌های کلان کشور است به عنوان مثال یک رکن تولید مسکن تامین تسهیلات مالی بانکی است. دولت باید این را قطعی کند که چقدر برای آن منابع قائل هستند.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی ما تا سال ۱۴۰۵ در تمامی سرزمین کاملاً قطعی است که چه تعداد واحد مسکونی داریم؟ چقدر کم داریم و چقدر واحد فرسوده باید جایگزین شود؟ برنامه ما قطعی است اما صرفا داشتن برنامه آن را امکان‌پذیر نمی‌کند قطعا برای اقشار کم‌درآمد علاوه بر تسهیلات بانکی کمک‌های مستقیم دولت و نهادهای حمایتی باید در این قسمت بسیج شوند.

پژمان در خصوص مسکن اجتماعی خاطرنشان کرد: این نیز ذیل طرح جامع مسکن است. عمدتا منظور این است اقشاری که کم‌درآمد و زیر خط فقر هستند، باید تحت پوشش قرار گیرند و با حمایت مالی دولت احداث صورت گیرد.

 

ایسنا

    نظرات