بافت‌های فرسوده نیازمند حمایت بیشتر مسئولین

بافت‌های فرسوده نیازمند حمایت بیشتر مسئولین

http://www.bananews.ir/خسروی گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده در یک دوره‌ای با همکاری شهرداری‌ها به خوبی صورت می‌گرفت ولی با ورود برخی پروژه‌ها این کار ناتمام ماند.

 به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعلی‌رضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس درباره نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده از اقدامات جدی جهت زیباسازی شهری است که برای ساخت بافت‌های فرسوده در قانون ساماندهی به‌ طور مفصل توضیح داده شد که چه کار مهمی باید صورت گیرد.

 

این نماینده مجلس در ادامه افزود: ما ۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور داریم که در یک دوره بازسازی آن روند خوبی داشت ولی با شروع پروژه مسکن مهر تقریباً متوقف شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه این موضوع گفت: زمانی که نوسازی صورت می‌گرفت وام از روی فندانسیون به افراد داده می شد و شهرداری‌ها هم جهت تسریع کارشان تخفیف‌‌های ویژه‌ای در این زمینه به افراد می دادند که متاسفانه با ورود برخی پروژه‌ها این طرح نیمه تمام ماند.

خسروی درباره ارائه میزان تسهیلات به بافت‌های فرسوده گفت: الان تسهیلاتی به بافت‌های فرسوده داده نمی‌شود و وام دهی بانک‌ها کاملاً متوقف شده و اعتبارات این بخش به مسکن مهر منتقل یافت.

هر بانکی موظف است که بخشی از پولها را در بافت فرسوده هزینه کند ولی آنها مبالغی را به شرکت‌ها می‌دهد تا در سرمایه‌گذاری وارد کنند.

این نماینده مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی باید تصمیمات لازم را در این زمینه بگیرد.

وی یادآور شد: تسهیلات ویژه‌ای برای ساخت بافت‌های فرسوده با همکاری بانک‌ها در اختیار متقاضیان قرار دهد چون برخی افراد به امید دریافت وام خانه‌هایشان را تخریب کردند.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات