مشکلات پردیس به‌علت خانه‌سازی بجای شهرسازی است!

مشکلات پردیس به‌علت خانه‌سازی بجای شهرسازی است!

http://www.bananews.ir/عمده مشکلاتی که در پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای جدید به ویژه در شهر جدید پردیس وجود دارد علاوه بر خدمات روبنایی و زیربنایی، شامل زمین‌های مسکونی خارج از مسکن مهر از جمله مصلی، پمپ بنزین و ... است که علاج حل این مشکلات گذشت زمان است و براساس اولویت‌بندی‌ها بناست که رسیدگی به نیازهای اصلی زودتر آغاز شود.

 به گزارش بنانیوز(BanaNews.irحسن ولی پور، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در برنامه "عمران و پیشرفت"شبکه رادیویی اقتصاد درخصوص خدمات گاز و برق و فاضلاب مسکن مهر شهرجدید پردیس گفت: در رویکرد جدید در شهر جدید پردیس مساجد و مدارس درحال ساخت است و با همکاری سرمایه گذاران سالن ورزشی در حال احداث است؛ همچنین براساس تفاهم‌نامه شورای سیاست گذاری ائمه جماعت کشور مصلی پردیس نیز درحال تکمیل است و در این شهر جدید به دنبال ساخت شهری با تمام امکانات هستیم.

 

عمده مشکلات مسکن مهر، خدمات روبنایی و زیربنایی است

وی در ادامه گفت: عمده مشکلاتی که در پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای جدید وجود دارد خدمات روبنایی و زیربنایی است ، در حال حاضر طی جلساتی که با مسئولین داشته‌ایم و اعتباراتی که برای رفع این مشکلات اختصاص یافته است، امید داریم هرچه زودتر مشکلات رفع شود تا بتوانیم واحدهای باقی‌مانده را نیز تحویل دهیم.

ولی پور درباره تامین خدمات روبنایی و زیربنایی در سایت های مسکن مهر گفت: از شرکتهای خدمات رسان انتظار داریم به تعهدات خود در خصوص خدمات رسانی به مسکن مهر عمل کنند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تاکید کرد: اجرای تاسیسات و خدمات زیربنایی شامل انشعابات برق و آب، احداث شبکه جمع آوری فاضلاب به همراه اجرای خطوط انتقال و کانال کشی، از جمله خدماتی هستند که عملیاتی شدن آنها در مسکن مهر در اولویت کاری قرار دارد.

کارشناس مجری برنامه نیز در ادامه پرسید: با توجه به اینکه زمانی که شهر جدید بهره برداری شود باید همه خدمات همزمان با ساخت بنا اتفاق افتد که در شهر جدید پردیس این اتفاق نیفتاده از سوی دیگر هزینه این خدمات برعهده چه کسی است و هنوز خدمات روبنایی و هزینه تاسیس برعهده متقاضیان قرارداده شده است و نوعی هزینه تحمیلی است و چطور این هزینه ها جبران می شود؟

بهنوش سلیم بهرامی عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس نیز در پاسخ به این سوال بیان داشت: تا الان در پردیس بیشتر خانه سازی شده تا شهرسازی و برهمین اساس با ساخت مسکن تقریبا خدمات رفاهی با تاخیر در حال انجام است ؛ به طورحتم دولت موظف به ارائه خدمات شهری است و مصوب هیئت دولت یکسال قبل اشاره شد تاسیسات روبنایی و زیربنایی از آورده متقاضی خرج شود.

در ادامه سوالی در خصوص تاخیر قرارداد و تحویل مسکن بدون ارائه خدات رفاهی –اموزشی و .... و هزینه تاسیس مدرسه و درمانگاه و کلانتری ها که در اصل خدمات روبنایی را به متقاضی تحمیل کرده اند مطرح شد که با توجه به افزایش جمعیت در منطقه پردیس برای خدمات روبنایی چه اقداماتی صورت گرفته ؟هزینه چطوراست؟

دولت موظف به تامین هزینه های خدمات زیربنایی و رونمایی شهرجدید مسکن است

حسن ولی پورنیز در پاسخ تصریح کرد: در طرح مصوب پردیس تمامم استانداردها و کاربری ها مشخص شده است لااقل الان بیش از ۷۰ مدرسه در این شهر جدید درحال ساخت است که شاید به مهر امسال نرسد وگرنه تمام تلاش این است که شهر بسازیم و همه موارد شهرسازی لحاظ شود.

وی افزود: واحدهای تجاری، زمین های مسکونی خارج از مسکن مهر، مصلی، پمپ بنزین و ... در برنامه هاست و دغدغه هایی است که علاج آن زمان است و براساس اولویت بندی نیازهای اصلی را زودتر آغاز کردیم که البته با درک موقعیت اقتصادی دولت، شورای مسکن این اقدامات را انجام می دهد وگرنه این موضوع از وظایف دولت است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در ادامه به مصوبه هیئت دولت برای کمک به طرح مسکن مهر اشاره کرد و گفت: براساس طرحی که هم در دولت گذشته و هم در دولت فعلی مصوب شده می توانیم از محل امکانات خود همچون واگذاری املاک و اراضی و همچنین با استفاده از آورده مردم به تکمیل زیرساخت های مسکن مهر بپردازیم.

وی ادامه داد: طبق آنچه مسئولان شهر جدید پردیس وعده داده‌اند همه واحدهای مسکن مهر این شهر مشروط به تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی تا پایان سال آینده به پیش‌خریداران تحویل داده می‌شود.

ساخت ۱۳ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس که در شمال شرقی تهران واقع شده از سال ۸۲ آغاز شد و ساخت ۸۰هزار واحد دیگر در فازهای سه،‌ پنج و هشت این شهر نیز از سال۹۱ آغاز شد که قرار است همه این واحدها تا پایان سال دیگر تکمیل و تحویل داده شود.

در حال حاضر ۸۳ هزار واحد مسکن مهر طی هفت پروژه در شهر جدید پردیس در حال ساخت است که به گفته ولی‌پور، مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تحویل واحدهای مسکن مهر فاز‌های ۸ و ۱۱ این شهر از ابتدای امسال باید آغاز شود و تا پایان سال ۹۴ به اتمام برسد.

 

ایسنا

    نظرات